Repository logo
 
Publication

American football in Portugal and its teams’ communication strategies

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorCeleste, Pedro Manuel Amador Rodrigues
dc.contributor.authorCosta, José Guilherme Sousa Monteiro
dc.date.accessioned2015-09-22T13:48:48Z
dc.date.available2015-09-22T13:48:48Z
dc.date.issued2015-07-08
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractSports are not static; they change in many aspects, in their rules, in their playing styles and also evolve being played by nationalities. There are sports that are still not much globalized and most of their activity is concentrated in one country. One example of this is American football, which in the United States is one of the most famous sports, while it is much less known in Europe and even less in Portugal. This paper covers the development of American football in Europe, more specifically in Portugal. It will describe the birth and development of the American Football Portuguese League as well as its teams and its communications strategies and activities. It will also explore António’s point of view; He is a young adult passionate for American football with an entrepreneurial spirit. He wants to help develop the sport’s popularity in Portugal, more specifically through its recently born team, the Lisboa Devils. He will analyze the teams’ communication strategies and activities conducted during matches in order to develop a more effective way of transforming this sport into an attractive alternative to regular football, the main practiced sport in Portugal.por
dc.description.abstractO desporto não é algo estático. O desporto está em constante evolução, as suas regras mudam, alteram-se filosofias de jogo e mudam-se também as nacionalidades com que é, e onde é praticado. Existem ainda alguns desportos que não foram grandemente afectados pela globalização, estando a sua actividade concentrada maioritariamente num país. Um exemplo é o futebol americano. Como o próprio nome indica, este desporto concentra-se principalmente nos Estados Unidos da América, onde é um dos desportos mais populares; o mesmo não acontece na Europa, e ainda menos em Portugal. Esta tese cobre o desenvolvimento do futebol Americano na Europa focando-se em Portugal. O nascimento e desenvolvimento da Liga Portuguesa de Futebol Americano irão ser descritos, tal como as suas equipas, as suas respectivas estratégias e actividades de comunicação. Este estudo irá também explorar a perspectiva do António, um jovem adulto com espirito empreendedor e apaixonado por futebol americano que deseja ajudar o desporto a aumentar a sua popularidade em Portugal, no seu caso, através da nova equipa, os Lisboa Devils. Para tal ele irá estudar as estratégias de comunicação das equipas da liga com o objectivo de tornar o futebol Americano numa alternativa atractiva ao futebol “normal” em Portugal.por
dc.identifier.tid201171090
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/18310
dc.language.isoengpor
dc.titleAmerican football in Portugal and its teams’ communication strategiespor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201171090.pdf
Size:
2.68 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: