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Single-case research on the business development of a B2B service company in the healthcare industry

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This dissertation project was made closely collaborating with a newly founded B2B service company trying to position itself in the multifaceted healthcare industry. The research starts by figuring out the best ways to help the business develop as it continues to grow during the making of the paper. Two approaches were proposed after the literature review. The first is a primary research approach, implemented to delve deep into the needs of the customers and the structure of the competitive landscape. The subsequent approach combines the primary data with secondary research to further define the market and elaborate on the challenges faced by the Company. The study found that the way to position in this complex ecosystem moves away from conventional schemes and should be done through an alternative path to service adoption. The secondary research provided additional insights into how various models can assist in estimating and analyzing the market. The dissertation provides clear recommendations for the Company, but also elaborates on how B2B service companies should be studied in an academic setting. From a practical standpoint, the Company was given highlights regarding the key aspects to focus on in terms of positioning and customer needs, then the Recommendations provide a more actionable proposal. Additionally, this paper discusses the most important factors to consider when conducting an academic study and exemplifies some of the more complex relationships that can be expected.
Este projeto de dissertação foi feito em estreita colaboração com uma empresa de serviço B2B recém-fundada que esta a se posicionar no mercado multifacetado de saúde. A pesquisa começa explorando os melhores métodos para ajudar o negócio a se desenvolver à medida que continua a crescer durante a realização desta tese. Duas abordagens foram propostas após a revisão da literatura. A primeira é uma abordagem de pesquisa primária, implementada para aprofundar as necessidades dos clientes e a estrutura do cenário competitivo. A abordagem subsequente combina os dados primários com pesquisas secundárias para definir melhor o mercado e desenvolver os desafios enfrentados pela empresa. O estudo constatou que a forma de se posicionar nesse complexo ecossistema se afasta dos esquemas convencionais e deve ser feita por meio de um caminho alternativo para a adoção do serviço. A pesquisa secundária forneceu informações adicionais sobre como vários modelos podem auxiliar na estimativa e análise do mercado. A dissertação fornece recomendações claras para a empresa, mas também elabora como as empresas de serviços B2B devem ser estudadas em um ambiente acadêmico. Do ponto de vista prático, a companhia recebeu informação sobre os principais aspetos a serem focados em termos de posicionamento e necessidades dos clientes, portanto, as recomendações fornecem uma proposta mais acionável. Além disso, este artigo discute os fatores mais importantes a serem considerados ao realizar um estudo acadêmico e exemplifica algumas das relações mais complexas que podem ser esperadas.

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Keywords

B2B Service adoption Healthcare Positioning Market sizing Market analysis Co-creation Business plan Business development Italian business case study Adoção de serviços Saúde Posicionamento Dimensionamento de mercado Análise de mercado Cocriação Plano de negócios Desenvolvimento de negócios Estudo de caso de negócios italiano

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