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Organic food consumer and impulsive buying tendency

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, José Queirós de
dc.contributor.authorPalhoto, Inês Isabel Pombas
dc.date.accessioned2019-02-25T10:17:51Z
dc.date.issued2019-01-28
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractAlthough impulsive buying has been investigated for nearly 70 years, almost no research has examined this phenomenon on the organic food consumers. In the last 20 years, the organic food market has been reaching significant values worldwide and it is a market composed by consumers that have special attention and care when shopping. In order to increase sudden purchases in store, there is a need to understand how to deviate organic food consumers from their extremely controlled buying behaviors. Thus, through semi-structured interviews and an online questionnaire, the aim of this dissertation is to explore organic food consumers and their capacity to perform impulsive buying on the organic food category itself. As well, identify factors and specific-products, within the organic food category, that might provoke impulsive buying on these consumers. The results showed that organic food consumers were found to hold low levels of impulsive buying tendency. This data reveals a negative influence on the impulsive buying on the organic food category. However, on the other side, high levels of consumers involvement with organic food might positively influence the impulsive buying on this category. Moreover, within the organic food category, organic snacks and new products were considered the products more susceptible to be bought by impulse. As a view to generating impulsive buying, retailers must develop consumers involvement with the organic food category in their stores, enhance the novelty factor and choose the right products to display in the right places.pt_PT
dc.description.abstractEmbora a compra impulsiva tenha sido investigada nos últimos 70 anos, este fenómeno praticamente não foi explorado nos consumidores de alimentos biológicos. Nos últimos 20 anos, o mercado dos alimentos biológicos tem alcançado valores significativos em todo o mundo e é um mercado composto por consumidores que têm especial atenção e cuidado nas suas compras. De forma a aumentar o número de compras repentinas nas lojas, é necessário entender como desviar os consumidores de alimentos biológicos dos seus comportamentos de compra extremamente controlados. Assim, através de entrevistas semiestruturadas e de um questionário online, esta dissertação visa explorar os consumidores de alimentos biológicos e sua capacidade de realizar compras impulsivas na categoria de alimentos biológicos. Visa ainda identificar fatores e produtos específicos, dentro da categoria de alimentos biológicos, que possam gerar compras impulsivas nos consumidores. Os resultados mostram que estes consumidores detêm baixos níveis de tendência de compra impulsiva. Estes dados revelam uma influência negativa na compra impulsiva dentro da categoria de alimentos biológicos. No entanto, por outro lado, altos níveis de envolvimento dos consumidores com os alimentos biológicos podem influenciar positivamente a compra impulsiva nesta categoria. Além disso, dentro da categoria de alimentos biológicos, snacks biológicos e novos produtos foram considerados os produtos mais suscetíveis de serem comprados por impulso. A fim de gerar compras impulsivas, os retalhistas deverão desenvolver e melhorar o envolvimento dos consumidores com a categoria de alimentos biológicos em suas lojas, usar o fator inovador e escolher os produtos certos para expor nos lugares certos.pt_PT
dc.identifier.tid202170748pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/27001
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectOrganic foodpt_PT
dc.subjectOrganic food consumerspt_PT
dc.subjectImpulsive buyingpt_PT
dc.subjectImpulsive buying tendencypt_PT
dc.subjectProduct involvementpt_PT
dc.subjectComida biológicapt_PT
dc.subjectConsumidores biológicopt_PT
dc.subjectCompra impulsivapt_PT
dc.subjectTendência de compra impulsivapt_PT
dc.subjectEnvolvimento com o produtopt_PT
dc.titleOrganic food consumer and impulsive buying tendencypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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