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The consolidation of a brand : Parfois

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPires, João Paulo Simão
dc.contributor.authorDias, Ana Rita Guerreiro Marques
dc.date.accessioned2017-01-31T10:40:55Z
dc.date.available2019-10-25T00:30:20Z
dc.date.issued2016-10-25
dc.date.submitted2016
dc.description.abstractParfois is a Portuguese multinational company in the fashion accessories industry counting with twenty years of history. The brand is present in 50 countries and exhibits in 2014 more than 500 stores all over the world, in both developed and emerging markets. Parfois has revolutionized the fashion accessories market in Portugal by providing trendy and fashion accessories affordable to everyone. It presents a wide portfolio of product segments and has been focusing in the fast fashion concept to better and quicker respond to customer’s needs. The company is faced with a saturation of the Portuguese market, where it considers, at this time, there is limited room to grow. As so, it is interested in reinforcing its position in other key markets where it is already present. The company is particularly interested in strengthening its presence and consolidating its brand in the Spanish market. The case study develops an overview of the company, the fashion accessories retail industry and consumer trends, as well as a summary of Parfois’ internationalization process. This master thesis aims to study the conditions of the industry and to what extent there are opportunities to grow and consolidate the brand position in Spain.pt_PT
dc.description.abstractA Parfois é uma empresa multinacional Portuguesa com 20 anos de experiência no sector dos acessórios de moda. A marca está presente em 50 países e apresenta, em 2014, mais de 500 lojas espalhadas por todo o mundo, tanto em mercados maduros como em emergentes. A Parfois revolucionou o mercado dos acessórios de moda em Portugal, oferecendo produtos fashion e trendy, economicamente acessíveis. A marca apresenta um vasto portefólio de produtos e tem-se focado no conceito de fast fashion, conseguindo responder ás necessidades dos consumidores de uma forma acessível e rápida. A empresa enfrenta neste momento uma estagnação de crescimento no mercado Português, pois acredita que não há mais oportunidades para crescer. Deste modo, está interessada em reforçar a sua presença em mercados onde já se encontra presente. Em particular, pretende reforçar a sua presença e consolidar a marca no mercado Espanhol. Este caso apresenta um overview da empresa, da indústria dos acessórios de moda, tendências de consumo, assim como um resumo de todo o seu processo de internacionalização. Esta tese de mestrado tem como objetivo estudar as condições da indústria e quais as oportunidades para que a empresa consiga crescer e consolidar a sua presença em Espanha.pt_PT
dc.identifier.tid201283506pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/21442
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectFashion accessoriespt_PT
dc.subjectInternational expansionpt_PT
dc.subjectBrand consolidationpt_PT
dc.subjectGrowthpt_PT
dc.subjectParfoispt_PT
dc.subjectAcessórios de modapt_PT
dc.subjectExpansãopt_PT
dc.subjectConsolidaçãopt_PT
dc.subjectCrescimentopt_PT
dc.titleThe consolidation of a brand : Parfoispt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

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