Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Driving from awareness to purchase intent : Indie Campers’ strategy in the US RV rental market

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203534581.pdf18.85 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This dissertation examines strategies to enhance brand engagement for Indie Campers, a Portuguese motorhome rental company present in over 70 locations around the globe. It focuses on increasing brand awareness, consideration and purchase intent while minimizing customer acquisition costs in the US RV rental market. The research employs a blend of primary and secondary research, including data analysis from Indie Campers' database, Google Analytics, a survey, an expert interview, and a benchmarking of its competitors. The study delineates segments within the company's consumer-base through cluster analysis. Additionally, uncovers the company's challenges in influencer partnership, guiding the creation of an evaluation model. Moreover, a benchmark analysis provides insights on the performance of competitors’ strategies. Lastly, a linear regression helps to understand the marketing efforts that significantly enhance consumer engagement. Findings showed that Indie Campers has 4 segments inclined towards sports and outdoor activities. The study also revealed that competitors rely on providing content around influencer collaborations, UGC content, promotions and travelling tips, mostly on Instagram. Additionally, companies with more organic traffic compared to paid traffic performed better in terms of website traffic. Further, according to survey respondents, the most impactful marketing strategy in boosting consumer engagement is brand collaboration between companies from different industries. This paper finishes with recommendations for Indie Campers’ strategies according to the findings.
Esta dissertação explora estratégias de brand engagement para a Indie Campers, uma empresa portuguesa de aluguer de autocaravanas presente em mais de 70 locais mundialmente. Foca-se em aumentar a brand awareness, consideração e intenção de compra, reduzindo os custos de aquisição de clientes nos EUA. É utilizada pesquisa primária e secundária, incluindo análise de dados da Indie Campers, Google Analytics, questionário, entrevista e benchmarking. O estudo identifica segmentos de consumidores através de análise de clusters, aborda desafios em parcerias com influenciadores onde é desenvolvido um modelo de avaliação, é feito um benchmark às estratégias dos concorrentes e por fim, uma regressão linear para determinar as estratégias com impacto significativo no consumer engagement. Os resultados indicam que a empresa possui 4 segmentos inclinados para desporto e atividades ao ar livre. Revela também que os concorrentes se baseiam em conteúdo sobre colaborações com influenciadores, UGC, promoções e dicas de viagem, maioritariamente no Instagram. Além disso, empresas com maior tráfego orgânico comparativamente com tráfego pago, apresentaram melhores desempenhos ao nível de tráfego no website. Também foi revelado que a estratégia de marketing mais eficaz para aumentar o consumer engagement é a colaboração entre marcas de diferentes indústrias. Esta tese termina com recomendações de estratégias para a Indie Campers de acordo com os resultados.

Description

Keywords

Startup Brand awareness Brand engagement Cluster analysis Linear regression Benchmarking Influencers Brand collaborations Análise de clusters Regressão linear Influenciadores Colaborações entre marcas

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue