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Go-to market strategy for satellite creative house

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Abstract(s)

Volatile markets, fast-changing customer needs, increasing competitive pressure, and a worldwide pandemic – times are hard for companies to be competitive. It significantly got more challenging to grow and acquire new customers. Traditional marketing methods are increasingly getting worse in their success rate, and the way to communicate to the target group changes immensely. Right now, it is the perfect time to address the issue of social media for every company. The current pandemic is also changing consumer behavior even more and is vastly increasing digitalization. This study aims to develop a go-to-market strategy for a Social Media agency called Satellite Creative House. The qualitative research identified a lack of knowledge, especially in the segment of the so-called SME’s, which will be Satellite’s leading target group. In a second step, this study defined the positioning strategy for Satellite Creative House, which includes mainly the unique selling proposition, the pricing strategy, and the services offered of Satellite Creative House. Finally, the study archived to answer the defined research questions, and some useful recommendations could have been identified.
Mercados voláteis, necessidades de clientes em rápida mudança, pressão competitiva crescente e uma pandemia mundial – os tempos são difíceis para as empresas serem competitivas. É ainda mais difícil crescer e adquirir novos clientes. Os métodos de marketing tradicionais estão a piorar cada vez mais na sua taxa de sucesso e a forma de comunicar com o grupo-alvo muda imenso. Neste momento, é o momento perfeito para abordar a questão das redes sociais para todas as empresas. A atual pandemia também está a mudar ainda mais o comportamento dos consumidores e está a aumentar consideravelmente a digitalização. Este estudo tem como objetivo desenvolver uma estratégia de mercado para a agência de mídia social Satellite Creative House. A investigação qualitativa identificou uma falta de conhecimento, especialmente no segmento das chamadas PME, que serão o principal grupo alvo da Satélite. Num segundo passo, este estudo definiu a estratégia de posicionamento para a Satellite Creative House, que inclui principalmente a proposta de venda única, a estratégia de preços e os serviços oferecidos pela Satellite Creative House. Por último, o estudo arquivado para responder às questões de investigação definidas e algumas recomendações úteis poderiam ter sido definidas.

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