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Exploring passive innovation resistance in products developed through co-creation strategy

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Cláudia Isabel de Sousa
dc.contributor.authorReis, Madalena Mendes Gouveia Batalha
dc.date.accessioned2016-12-13T10:09:30Z
dc.date.available2020-02-28T01:30:45Z
dc.date.issued2016-10-19
dc.description.abstractFirms often overlook and neglect the importance of consumer innovation resistance, which leads to bad investments and failure of otherwise value capturing products. This dissertation aims to identify the role of passive innovation resistance when applied to a product developed through a co-creation model. Past literature has suggested an exploration into the extent passive innovation resistance plays in consumers’ perceptions of innovation-specific products. Based on a sample of 243 respondents this study complements the current literature by providing empirical results and testing the existing theory. Overall our results show that in the context of co-created products there is a significant resistance to adopt by passive innovation resistant segments. Our findings come complement the existing literature and show that cognitive rigidity is the most significant factor when dealing with co-created products.pt_PT
dc.description.abstractAs empresas muitas vezes negligenciam a importância da resistência a inovação por parte dos consumidores, algo que pode levar a más decisões em termos de investimentos e o insucesso de produtos de valor acrescentado. Este estudo tem como objetivo identificar o papel da resistência a inovação passiva aquando aplicada a produtos desenvolvidos num modelo de cocriação. A existente literatura sugere uma exploração à relevância que a resistência a inovação passiva toma nas perceções dos consumidores em produtos específicos de inovação. Tendo por base uma amostra de 243 participantes, este estudo complementa a existente literatura ao proporcionar resultados empíricos e testar a teoria presente. Em suma, os resultados mostram que num contexto de cocriação, existe uma resistência significativa à sua adoção por parte dos segmentos passivamente resistentes a inovação. Os resultados obtidos vêm complementar a literatura existente e mostram que a rigidez cognitiva é o fator mais significativo aquando a lidar com produtos provenientes de um modelo de cocriação.pt_PT
dc.identifier.tid201283522pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/21006
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleExploring passive innovation resistance in products developed through co-creation strategypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão: Programa Internacional

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