Repository logo
 
Publication

Exploring luxury fashion brands strategic decisions during COVID-19 crisis

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorFerreira, Joana Rita Beja
dc.date.accessioned2021-09-21T08:03:06Z
dc.date.available2021-09-21T08:03:06Z
dc.date.issued2021-01-26
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThe aim of this research is to understand how luxury fashion brands can cope with the COVID-19 crisis. To answer this research question, I conducted a multiple case study on two luxury fashion brands, Burberry and Moncler, which have experienced the impact of the crisis in several areas of their businesses. The findings suggest seven main strategic responses: 1) adapt supply chains; 2) improve digital sales; 3) do not increase prices; 4) digitalize events; 5) focus on localized content; 6) reduce expenses; and 7) support the community. By providing insights on how luxury fashion brands can deal with this specific crisis, this research may help existing and emerging luxury fashion brands managers to develop the required crisis management strategies for surviving a potential future crisis. In addition, this study enriches the literature on luxury crisis management.pt_PT
dc.description.abstractO objetivo deste estudo é compreender como as marcas de moda de luxo podem enfrentar a crise COVID-19. Deste modo, conduzi um estudo de caso baseado em duas marcas de moda de luxo, Burberry e Moncler, as quais experienciaram o impacto da crise em várias áreas dos seus negócios. Os resultados sugerem sete fundamentais respostas estratégicas: 1) adaptar as cadeias de abastecimento; 2) melhorar as vendas digitais; 3) não aumentar preços; 4) digitalizar eventos; 5) foco no desenvolvimento de conteúdo local; 6) reduzir despesas; e 7) apoiar a comunidade. Ao proporcionar uma visão sobre como as marcas de moda de luxo podem sobreviver a esta crise em específico, este estudo pode ajudar os atuais ou futuros gestores deste tipo de marcas a desenvolver estratégias de gestão de crise necessárias para sobreviver a uma possível crise futura. Para além disso, este estudo enriquece a literatura sobre gestão de crises na indústria do luxo.pt_PT
dc.identifier.tid202656411pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35026
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLuxury fashion brandspt_PT
dc.subjectCrisis managementpt_PT
dc.subjectStrategic responsespt_PT
dc.subjectMarcas de moda de luxopt_PT
dc.subjectGestão de crisespt_PT
dc.subjectRespostas estratégicaspt_PT
dc.titleExploring luxury fashion brands strategic decisions during COVID-19 crisispt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202656411.pdf
Size:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format