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Advertising ethics : processes and tools that creative teams can use to ensure that the TV advertisements they create do not violate target audiences’ ethical standards

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Abstract(s)

This thesis explores the processes and tools advertising agencies located in Paris, France can use to ensure that TV commercials they create are not perceived as unethical by their target audiences. In 2018, over 2 000 complaints on TV commercials were received by the French Superior Council of Audiovisual. This raises questions on what existing tools and processes are currently used by advertising practitioners to evaluate their target audience’s ethical standards, as well as whether and how tools and processes used in other fields can help fill this gap. This study adopted an exploratory approach to make sense of how practitioners tackle the TV advertisement creation process; whether they incorporate ethics considerations in their decision-making process, and if they do, how and to what extent; and their perceived need for further tools be available to them. The study was conducted through in-depth interviews of 8 advertising practitioners. Findings showed a strong need for other tools and processes to be implemented. First, educational tools can be implemented upon the brainstorming of creative ideas. Secondly, ethical decision-making frameworks can help advertising practitioners tackle ethical dilemmas they might face during the creation process. Moreover, collaboration with third parties can be an important means to help get optimal results. The moment within the advertisement creation process in which each tool and process should be implemented holds a great importance in its efficiency. This study discusses implications for academic and advertising practitioners and offers paths for future research.
Esta tese explora os processos e ferramentas que as agências de publicidade baseadas em Paris, França, podem utilizar para garantir que os anúncios televisivos que criam não são percebidos como não éticos pelos seus públicos-alvo. Em 2018, mais de 2 000 reclamações de anúncios televisivos foram recebidas pelo Conselho Superior Francês do Audiovisual. Isto levanta questões sobre quais são as ferramentas e processos atualmente utilizados pelos profissionais para avaliar os padrões éticos do público-alvo, bem como que ferramentas e processos utilizados noutras áreas podem ajudar a preencher esta lacuna. Este estudo adotou uma abordagem exploratória para investigar a forma como os profissionais lidam com o processo de criação de publicidade televisiva, a forma como incorporam considerações éticas no seu processo de tomada de decisão, e a necessidade que percecionam de ter mais ferramentas disponíveis. O estudo foi conduzido através de entrevistas a 8 profissionais de publicidade. Os resultados mostraram uma forte necessidade de outras ferramentas e processos a serem implementados. Em primeiro lugar, ferramentas educacionais podem ser implementadas após o brainstorming das ideias criativas. Seguidamente, quadros de decisão ética podem ajudar os publicitários a abordar dilemas éticos que possam enfrentar durante o processo criativo. A colaboração com terceiros pode também ser importante para a obtenção de melhores resultados. O momento em que cada ferramenta e processo deve ser implementado tem uma grande importância na sua eficácia. Este estudo discute implicações para os profissionais académicos e de publicidade, e sugere direções para investigações futuras.

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Advertising TV commercials Ethics Regulation Publicidade Ética Regulamento Anúncios de TV

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