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Qualitative and quantitative customer analysis of professional and non-professional campervan users in the french market : strategic marketing recommendations for Indie Campers

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Abstract(s)

A shift in the global economy has brought several challenges placing society in a difficult situation. With the fast development of the internet, new models as the Sharing Economy (SE) emerged as a possible solution. Through a peer-to-peer (P2P) online platform that ensures match-making between demanding customers and supplying customers, the SE can increase employability and sustainability by giving access to underutilized assets. Despite the high degree of attention P2P rental platforms have received, the field of research of customer behaviour in terms of motivations, characteristics, and strategic marketing remains mostly untouched. The purpose of this study was to investigate the customer behaviour of professional and non-professional campervan owner in France in order to (1) understand their motivation to participate in a P2P rental platform, (2) review their demographic characteristics, and (3) develop a recommended course of actions for Indie Campers to enter the French market. The study involved secondary and primary research to evaluate and get further insights into customer behaviour. An online survey was completed with 111 participants identified as French campervan owners, and further six in-depth interviews were conducted through semi-structured guidelines with professional campervan owners. Aggregate results indicated that respondents are mainly motivated by economic reasons and the gain of visibility. It is also demonstrated that Indie Campers should focus on young campervan owners and small professional renters. By capturing motivations and potential target groups, useful recommendations for further steps are provided to Indie Campers.
A mudança na economia global trouxe desafios colocando a sociedade numa situação difícil. Com o rápido desenvolvimento da Internet, novos modelos como a Economia Partilhada surgiram como uma solução. Através de uma plataforma em linha P2P que assegura a correspondência entre clientes exigentes e clients fornecedores, a economia partilhada pode aumentar a empregabilidade e a sustentabilidade, dando acesso a bens subutilizados durante. Apesar do elevado grau de atenção que as plataformas de aluguer P2P têm o campo da investigação do comportamento do cliente em termos de motivações, características e marketing estratégico permanecem quase intocados. O objetivo deste estudo foi investigar o comportamento do cliente de campistas profissionais e não profissionais em França. Primeiro procuramos compreender a sua motivação para participar numa plataforma de aluguer P2P, segundo rever as suas características demográficas, e terceiro desenvolver um curso de ações recomendado para Indie Campers, com o fim de entrar no mercado francês. O estudo envolveu investigação primaria e secundaria para avaliar e obter mais informações sobre o comportamento do cliente. Foi feito um inquérito online com 111 participantes identificados como donos de autocaravanas franceses, e foram realizadas mais seis entrevistas aprofundadas através com donos de autocaravanas profissionais. Os resultados agregados indicaram que os inquiridos são principalmente motivados por razões económicas e pelo ganho de visibilidade. Ficou também demonstrado que os Indie Campers devem concentrar-se em jovens campistas proprietários e pequenos inquilinos profissionais. Ao captar motivações e potenciais dos grupos alvo, são fornecidas recomendações úteis para passos adicionais aos Indie Campers.

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Sharing economy Peer-to-peer Campervan sharing Collaborative consumption Consumer behavior Indie Campers Economia partilhada Partilha entre pares Consumo colaborativo Comportamento do consumidor

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