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Level of Recommendation and Satisfaction after an event: the NOS Primavera Sound case study

dc.contributor.authorTrindade, Alice
dc.contributor.authorBorges, Ana Pinto
dc.contributor.authorVieira, Elvira
dc.date.accessioned2021-06-09T20:43:57Z
dc.date.available2021-06-09T20:43:57Z
dc.date.issued2017-09-04
dc.description.abstractPurpose: This paper aims to evaluate the level of recommendation and satisfaction related with sociodemographic characteristics of visitors and the loyalty they show regarding the festival. Methodology: Data from a random sample of 1397 visitors were collected from an online questionnaire after the festival occurred. In univariate analysis with application of the ANOVA test, we observe that the global satisfaction is influenced by age, marital status, educational degree, residence, if they participated in the previous edition, type of ticket and intention to return for the next edition. In the application of the factorial analysis, three distinct factors emerged: the recommendation of the festival, the satisfaction with the organization and the satisfaction with the stages. In the econometric models we highlight simultaneously the gender and the intention to return that influence the recommendation and the satisfaction. Findings: The results will be important for the framework of management and marketing of the event NOS Primavera Sound in the sense that they can be used for the visitor segmentation through the identification of sociodemographic characteristics of visitors, the levels of recommendation, satisfaction and loyalty towards the event. Originality/Value: This is the first time a post-event analysis is applied to NOS Primavera Sounds, in Portugal.pt_PT
dc.description.abstractObjetivos: Este artigo tem como objetivo avaliar o nível de recomendação e satisfação relacionado às características sociodemográficas dos visitantes e à lealdade que demonstram em relação ao festival. Metodologia: Os dados de uma amostra aleatória de 1397 visitantes foram coletados de um questionário on-line após a ocorrência do festival. Na análise univariada com aplicação do teste ANOVA, observamos que a satisfação global é influenciada por idade, estado civil, escolaridade, residência, se eles participaram da edição anterior, tipo de ingresso e intenção de retornar para a próxima edição. Na aplicação da análise fatorial, emergiram três fatores distintos: a recomendação do festival, a satisfação com a organização e a satisfação com as etapas. Nos modelos econométricos destacamos simultaneamente o gênero e a intenção de retorno que influenciam a recomendação e a satisfação. Resultados Os resultados serão importantes para a estrutura de gestão e marketing do evento NOS Primavera Sound, no sentido de que podem ser utilizados para a segmentação de visitantes através da identificação de características sociodemográficas dos visitantes, os níveis de recomendação, satisfação e lealdade para com o evento. o evento. Originalidade/valor: É a primeira vez que uma análise pós-evento é aplicada ao NOS Primavera Sounds, em Portugal.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.issn2183-5594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/33567
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.subjectFactorial analysispt_PT
dc.subjectMusical festivalpt_PT
dc.subjectCustomer satisfactionpt_PT
dc.subjectAnálise fatorialpt_PT
dc.subjectFestival musicalpt_PT
dc.subjectSatisfação do clientept_PT
dc.titleLevel of Recommendation and Satisfaction after an event: the NOS Primavera Sound case studypt_PT
dc.title.alternative"Nível de recomendação e satisfação após um evento: o estudo de caso do NOS Primavera Sound"pt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage62pt_PT
oaire.citation.issue3pt_PT
oaire.citation.startPage55pt_PT
oaire.citation.titleEuropean Journal of Applied Business and Managementpt_PT
oaire.citation.volume3pt_PT
person.familyNameTrindade
person.givenNameMaria Alice
person.identifier.ciencia-idF01E-D876-849F
person.identifier.orcid0000-0001-8284-9291
person.identifier.scopus-author-id57222640699
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication4be7ba1d-fcbe-46cb-a912-96c14e53dea0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4be7ba1d-fcbe-46cb-a912-96c14e53dea0

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