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How can luxury companies integrate augmented reality throughout the value chain?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorMagnin, Aurianne Maud Marie
dc.date.accessioned2023-03-30T09:46:33Z
dc.date.available2023-05-31T00:30:25Z
dc.date.issued2022-06-28
dc.date.submitted2022-06
dc.description.abstractDue to the non-predictable Covid-19 pandemic, the physical stores of luxury brands which were living a three-dimensional and unique dream to all their visitors, had to close their doors and settle for online sales to ensure their survival. However, information online is trapped on two-dimensional sites and screens. This gap between the natural and digital worlds prevents luxury brands from expressing their proper DNA of know-how and heritage. Augmented reality, a technology that overlays our natural environment with virtual 3D images, answers the issue of viewing products directly in the context customers will apply them; augmented reality increases the ability to visualize and purchase them accordingly. Many luxury brands are already applying augmented reality in entertainment, especially on social media, but this technology is being applied more consistently within organizations. Luxury companies are using it not only for product design, but for manufacturing, logistics, marketing, service, and sales, and they have seen significant improvements in quality and productivity. Augmented reality will also have a significant impact on the competitiveness of businesses. Therefore, luxury brands implement this tool into their value chain. This research provides readers with answers to the question: How can luxury companies integrate augmented reality throughout the value chain?pt_PT
dc.description.abstractFace à pandemia de Covid-19, as lojas físicas das marcas de luxo, que até então proporcionavam um sonho tridimensional e único para todos os seus visitantes, tiveram de fechar portas e contentar-se com as vendas online de modo a garantir a sua sobrevivência. Porém, no Mundo digital a informação está confinada entre ecrãs bidimensionais. Este fosso entre o Mundo real e o digital dificulta as marcas de luxo a expressarem o seu ADN. A realidade aumentada, uma tecnologia que sobrepõe o nosso ambiente natural com imagens virtuais em 3D, responde à questão da visualização directa dos produtos nos diferentes contextos em que os clientes poderão aplicar; a realidade aumentada aumenta a capacidade de visualização e facilita a compra final. Várias marcas de luxo já estão a utilizar realidade aumentada relacionando-a com o entretenimento, mas esta tecnologia está a ser aplicada de forma mais consistente dentro das organizações. As empresas de luxo estão a utilizá-la não só para a concepção de produtos, mas também no seu fabrico, logística, marketing, serviço e vendas. Deste modo, as marcas de luxo têm implementado cada vez mais esta ferramenta na sua cadeia de valor. Este trabalho procura dar resposta à seguinte pergunta: Como podem as empresas de luxo integrar a realidade aumentada ao longo da sua cadeia de valor?pt_PT
dc.identifier.tid203133374pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40761
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectAugmented realitypt_PT
dc.subjectLuxury businesspt_PT
dc.subjectValue chainpt_PT
dc.subjectDigitalizationpt_PT
dc.subjectRealidade aumentadapt_PT
dc.subjectNegócios de luxopt_PT
dc.subjectCadeia de valorpt_PT
dc.subjectDigitalizaçãopt_PT
dc.titleHow can luxury companies integrate augmented reality throughout the value chain?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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