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The impact of health consciousness on consumers’ purchase intention and the mediating effect of ingredients’ awareness : an analysis on Chocolate

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152116283 Gabriela Andrade W.pdf2.88 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Over the past few years a dramatic move has taken place in the food industry and people become more and more concerned about their own health. Following this trend, retailers are also taking actions, not just by creating areas in the supermarket dedicated to healthy food products but also having, on the same shelf, the healthy option of the same product. This entire study consists on an investigation about if the health consciousness impacts or not the purchase intention, giving a special attention to the role of the ingredients’ awareness, going deep on sugars. The pushback against sugar comes as, in general, consumers have begun to take a greater interest in what makes up their food and diets. The health conscious took umbrage with not only how much sugar was put into processed food, but also how many products included added sugars. The methodology used for this investigation includes both primary and secondary data, encompassing one survey. Results obtained with this study suggest that Purchase Intention is explained by Health Consciousness as well as by the Ingredients’ Awareness. In addition, Ingredients’ Awareness plays a key role in mediating some of these relationships.
Ao longo dos últimos anos ocorreu um novo e importante movimento na indústria alimentar, com os consumidores a tornarem-se crescentemente preocupados com a sua saúde. Respondendo a esta tendência, os grandes retalhistas têm vindo a tomar medidas, não só começando a apresentar num mesmo linear as opções standard e mais saudáveis para um mesmo tipo de produto, como inclusivamente criando nas lojas áreas específicas e perfeitamente individualizadas, dedicadas a produtos alimentares saudáveis. Todo este estudo consiste numa investigação sobre se, e em que medida, a consciência da saúde por parte dos consumidores afeta a sua intenção de compra, dando especial relevo ao papel da perceção que os mesmos têm relativamente aos ingredientes, particularmente e com maior profundidade no que respeita aos açúcares. Em geral, a repulsa pelo açúcar decorre, da crescente atenção dos consumidores relativamente à composição dos seus alimentos e dietas. A consciência da saúde surge assim em consonância não só com o teor de açúcar adicionado aos alimentos processados, mas também com a quantidade de produtos aos quais foram adicionados açúcares. A metodologia utilizada para esta investigação inclui dados primários e secundários, envolvendo um questionário. Os resultados obtidos com este estudo sugerem que a Intenção de Compra é explicada pela Consciência da Saúde, bem como pela Perceção dos Ingredientes, desempenhando esta um papel chave na mediação de algumas dessas relações.

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