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What are the benefits and risks when companies shift to a service-based business model and what role does sustainability play in the managerial decision?

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152116165 Jakob Sadoun W (PDFA).pdf954 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This master thesis contains a literature review and a qualitative multiple case study elaborating on the risks and benefits which companies face when shifting from a product-based to a service-based business model. Within that analysis, the study will contain an illustration of the role that sustainability is playing in the managerial decision of business model transition. The study points out the following three main benefits for companies: The increased level of sustainability in terms of marketing perception by the customer and the decrease of material usage, the improved customer relationship and customer satisfaction, and the advantage of differentiation in a competitive environment. The study also shows the large variety of risks that occur to companies when facing the transition: There is the risk of increased legal costs, operational risks, strategic risks, market and consumer-driven risks, environmental risks, technological risks, and regulatory risks. Sustainability is a relevant factor in all case studies and acts as a driver of servitization.
Esta tese de mestrado contém uma revisão de literatura e um estudo de caso múltiplo qualitativo elaborando sobre os riscos e benefícios que as empresas enfrentam ao mudar de um modelo de negócio baseado em produto para um modelo de negócio baseado em serviços. Nessa análise, o estudo conterá uma ilustração do papel que a sustentabilidade está a desempenhar na decisão de gestão da transição do modelo de negócios. O estudo aponta os seguintes três principais benefícios para as empresas: O aumento do nível de sustentabilidade em termos de percepção de marketing pelo cliente e a diminuição do uso de material, o melhor relacionamento com o cliente e a satisfação do cliente e a vantagem da diferenciação num ambiente competitivo. O estudo também mostra a grande variedade de riscos que ocorrem para as empresas que enfrentam a transição: Existe o risco de maiores custos legais, riscos operacionais, riscos estratégicos, riscos orientados pelo mercado e pelo consumidor, riscos ambientais, riscos tecnológicos e regulatórios. A sustentabilidade é um fator relevante em todos os estudos de caso e atua como um direcionador da servitização.

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