Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Voice search technology : a netnographic exploration of the behaviour of Amazon Alexa users in online communities

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
152117257 Franziska Kroll W.pdf2.55 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Since this decade, voice search technology is spreading in today’s households. Experts predict that smart speaker manufacturers will sell approximately 94 million devices in 2019 accumulating the installed base to 207.9 million by the end of the year. In 2014, Amazon introduced the first cloud-enabled wireless speaker embedded with a conversational user interface, Alexa, and is dominating the market ever since. Plenty of opportunities to exploit this hype arise for companies offering voice search devices, for third-party suppliers selling compatible technologies and for companies aiming to promote their products through these search systems. By applying the qualitative research method “netnography”, this research analysed virtual conversations in Facebook online communities with the purpose of extracting insights about consumer attitudes towards voice search, Alexa, member engagement, motivations and barriers to future adoption. Firstly, negative media coverage regarding privacy concern issues has an impact on how Alexa is perceived online and also increases the controversial discussion in the communities. Additionally, findings are aligned with previous research regarding users personifying with the device. Thus, valuable insights are generated for an effective communication strategy including a successful collaboration with third-party suppliers and integration into smart-homes. Furthermore, both barriers for adoption and reasons for frustration were identified and recommendations were extracted to enhance the spreading of voice search technologies.
Desde esta década, a tecnologia de pesquisa por voz está a ser disseminada nas actuais habitações. Os especialistas prevêem que os fabricantes de smart speakers venderão aproximadamente 94 milhões de dispositivos em 2019, acumulando a base instalada para 207,9 milhões até ao final do ano. Em 2014, a Amazon introduziu o primeiro cloud enabled smart speaker sem fios com uma interface de conversação, a Alexa. Estão a surgir muitas oportunidades para explorar esta adesão a empresas que disponibilizam smart speakers, para fornecedores externos que oferecem tecnologias e aplicativos compatíveis ou também empresas que procuram promover os seus produtos por meio dos sistemas de pesquisa. Ao aplicar o método de pesquisa qualitativa “netnografia”, este estudo analisou as conversas virtuais nas comunidades on-line do Facebook com o propósito de extrair observações sobre as atitudes do consumidor em relação à pesquisa por voz, à Alexa, ao envolvimento dos membros, as motivações e barreiras para a adoção futura. Em primeiro lugar, a cobertura negativa dos media sobre as preocupações com a privacidade tem impacto sobre como a Alexa é percecionada on-line. Adicionalmente, os resultados estão alinhados com pesquisas anteriores sobre usuários personificando com o dispositivo. Portanto, são geradas observações valiosas para uma estratégia de comunicação efetiva incluindo a colaboração bem--sucedida com fornecedores externos e integração em casas inteligentes.

Description

Keywords

Netnography Voice search Alexa Online communities User behaviour Pesquisa por voz Comunidades on-line Comportamento dos usuários

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue