Repository logo
 
Publication

Peugeot’s repositioning : how to change people’s engagement towards an automobile brand

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorMarcos, Paulo Gonçalves
dc.contributor.authorSantos, Francisco Quedas Rodrigues dos
dc.date.accessioned2015-04-27T10:37:56Z
dc.date.available2015-04-27T10:37:56Z
dc.date.issued2015-02-10
dc.date.submitted2015
dc.description.abstractPeugeot, acting in the automobile sector, represents about 9,5% of the Portuguese passengers car market. This market is characterized by representing risky and planned acquisitions and usually with many influencers throughout the buying process in order to lower the risk to the buyer. In 2013, after the verified crisis in the automobile sector in terms of sales, the group was conducted to a new strategy – ‘Back In The Race’ – described by a repositioning of the already existing brands – Citroen and Peugeot – and the separation to an independent brand – DS. This strategy regards Peugeot as the premium generalist brand of the group and Citroen as the pure generalist one, the most affordable brand. In order to illustrate this Peugeot’s new strategy, some actions had to be thought to communicate it. So, some ideas were discussed to understand what was the best solution to implement, and engage people.por
dc.description.abstractA Peugeot, marca que atua no sector automóvel, representa cerca de 9,5% do mercado de ligeiros de passageiros no mercado Português. Este é o um mercado que se caracteriza por representar compras de alto risco, compras planeadas e normalmente com um grande número de influenciadores para que o risco da compra seja o menor possível para o comprador. No ano de 2013, já depois de ultrapassada uma das piores eras em termos de vendas no setor automóvel, o Grupo foi conduzido para uma nova estratégia – ‘Back In The Race’ – que se caracteriza pelo reposicionamento das marcas já existentes do grupo – Citroen e Peugeot – e a separação para marca independente da marca DS. Este reposicionamento visa a Peugeot a ser a marca generalista do grupo e a Citroen a ‘marca de entrada’ do grupo, percebida como a marca mais acessível. Para ilustrar esta estratégia de reposicionamento da Peugeot, algumas ações de marketing tiveram que ser pensadas para ser comunicada. Como tal, algumas ações foram discutidas para se saber qual seria a mais eficaz e diferenciadora, de forma a envolver os consumidores com a marca.por
dc.identifier.tid201170531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17312
dc.language.isoengpor
dc.subjectAutomobile marketpor
dc.subjectConcept storepor
dc.subjectMoving up-market strategypor
dc.subjectNew competitorspor
dc.subjectPassengers’ car marketpor
dc.subjectRepositioningpor
dc.subjectEstratégia up-marketpor
dc.subjectReposicionamentopor
dc.subjectMercado automóvelpor
dc.subjectMercado de automóveis ligeiros de passageirospor
dc.subjectNovos concorrentespor
dc.titlePeugeot’s repositioning : how to change people’s engagement towards an automobile brandpor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201170531.pdf
Size:
16.01 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: