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The influence of national culture in consumers’ pro-environmental behavior : the case of Too Good To Go

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Food waste has become a great issue, nowadays. It concerns society overall – governments, companies and consumers. This way, more and more businesses have been created with the goal of fighting food waste. Too Good To Go (TGTG) is an example of one of those businesses. It fights food waste by connecting food establishments with unsold surplus and consumers. In the 17 countries where TGTG operates, big discrepancies can be verified results wise. Various factors can influence them – Marketing, the supply side, the demand side, among others. This thesis’ focuses on the demand side – the consumer. The decisions we make, not only as consumers, but also as individuals are influenced by diverse factors – being one of them our culture. This way, in this dissertation, I study how the consumer’s National Culture (measured by the Cultural Dimensions by Hofstede) influences his/her decision-making process, more precisely regarding TGTG. In that sense, I explore the correlations between the cultural dimensions and some TGTG KPIs – for the 17 countries where it operates. Findings present two strong correlations and nine moderate correlations - positive and negative - highlighting the influence of LTO, IDV, UAI and MAS in TGTG results. PDI and IVR Indexes don’t seem to influence TGTG’s performance. Additionally, findings are discussed, this study’s limitations are presented, as well as ideas for future research.
O desperdício alimentar é um tema cada vez mais preocupante. Esta preocupação verifica-se de modo geral – a nível governamental, por parte das empresas e dos consumidores. Neste contexto têm vindo a ser criados novos negócios com o objetivo de colmatar o desperdício alimentar e os seus efeitos nefastos no ambiente. A Too Good To Go (TGTG) é um exemplo de uma empresa que está envolvida nesta luta, através da conexão de estabelecimentos alimentares com excesso de produto aos consumidores. Ao longo dos 17 países onde a TGTG opera, existem grandes discrepâncias de resultados. Vários fatores os podem afetar – Marketing, o lado da oferta, o lado da procura, entre outros. Esta tese foca-se no lado da procura – o consumidor. As decisões que tomamos não só como consumidores, mas como pessoas individuais são influenciadas por, entre outros, a nossa cultura. Assim, nesta tese, estudo como a Cultura Nacional (medida através das Dimensões Culturais do Hofstede) do consumidor influencia a sua tomada de decisão, mais concretamente em relação ao seu comportamento perante a TGTG. Para isso explorei as correlações entre as várias Dimensões Culturais com algumas das métricas da TGTG – para os 17 países onde a empresa opera. Os resultados apresentam, duas correlações fortes e nove correlações moderadas – positivas e negativas - destacando-se a influência do LTO, IDV, UAI e MAS nos resultados da TGTG. As dimensões PDI e IVR não aparentam influenciar a performance da empresa. Além disso, os resultados deste estudo são discutidos, as suas limitações e ideias para investigação futura.

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Food waste Too Good To Go National culture Dimensions of culture Desperdício alimentar Cultura nacional Dimensões da cultura

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