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We are watching you : citizen journalism and accountability

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Abstract(s)

Digital media reduces costs but also increases competition. Nowadays, costly reporting and the coverage of niche news are no longer cost-effective for publishing houses. I formulate hypotheses to test for reporting differences between citizen journalists and professional journalists. Specifically, this work aims to investigate for the intergroup differences of journalists when reporting topics of corporate misconduct. Differences in covering corporate misconduct seem to be not significant. However, with a sample of 665,507 observations, I state that citizen journalists do fill the gap by publishing articles complementary in topic to professional journalistic posts. The readership is significantly more attracted by news reporting containing names of companies that are published by citizen journalists. Furthermore, I control for article parameters such as length, pictures and comments which according to literature evoke more readership attention. The theory this research elaborates is to hold. By operationalizing and controlling articles for keywords expressing corruption and for selected company names, I conclude that their use significantly increases readership attention. Based on the following analysis, I suggest that (1) digital newspapers should more actively include the public sphere in their portfolio by offering social platforms that enable participation, which in turn is incentivized by a rating index. In addition, (2) large corporates should include citizens as a sounding board for efficient communication due to their proximity to the public.
Os meios digitais reduzem os custos mas também aumentam a concorrência. Hoje em dia, as reportagens dispendiosas e a cobertura de notícias de nicho já não são rentáveis para as editoras. Formulo hipóteses para testar as diferenças de reportagem entre jornalistas cidadãos e jornalistas profissionais. Especificamente, este trabalho visa investigar as diferenças intergrupais dos jornalistas quando noticiam tópicos de má conduta corporativa. As diferenças na cobertura da má conduta corporativa parecem não ser significativas. No entanto, com uma amostra de 665.507 observações, declaro que os jornalistas cidadãos preenchem a lacuna, publicando artigos complementares em tópicos a cargos jornalísticos profissionais. O público leitor é significativamente mais atraído pela reportagem de notícias contendo nomes de empresas que são publicadas por jornalistas cidadãos. Além disso, controlo os parâmetros dos artigos, tais como comprimento, imagens e comentários que, de acordo com a literatura, evocam mais atenção do público leitor. A teoria que esta pesquisa elabora é suportada pela analise dos dados coletados. Ao operacionalizar e controlar artigos para palavras-chave que expressam corrupção e para nomes de empresas seleccionadas, concluo que a sua utilização aumenta significativamente a atenção do público leitor. Com base na análise seguinte, sugiro que (1) os jornais digitais deveriam incluir mais activamente a esfera pública na sua carteira, oferecendo plataformas sociais que permitam a participação, que por sua vez é incentivada por um índice de classificação. Além disso, (2) as grandes empresas deveriam incluir os cidadãos como caixa de ressonância para uma comunicação eficiente devido à sua proximidade com o público.

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Keywords

Citizen journalism Corruption Accountability Corporate misconduct Readership attention Jornalismo cidadão Corrupção Responsabilização Má conduta corporativa Atenção dos leitores

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