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The moderating role of digital coupon vehicles and expiration dates on purchase intent

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152116046 Sofia Enes W.pdf2.46 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Marketing has become one of the main tools for retailers’ success. Among their marketing strategies, promotions have been proven to increase purchase intent and, thus, to boost sales. However, times are changing in a fast manner due to technological advances. Hence, the digital world is becoming more advanced and consumers are getting more and more interested in obtaining product’s information and promotions online. Owing to that, and to the fact that the retailing world is full of competition, retailers need to adjust their strategies to guarantee they remain afloat. Therefore, the purpose of this dissertation is to study the effect of different couponing promotions on consumers’ purchase intent. The study will be focused on Laundry Detergents and Ice Creams and both monetary and non-monetary coupon promotions will be studied. The dissertation methodology was derived from both secondary and primary data; being that the first is composed by renowned journals’ findings and the second is resulting from an online survey. Results obtained through the data do indicate that there is a dependency of purchase intent on coupon promotions. This relationship is also verified to be moderated by the effect of the different digital coupons studied – mobile phones and email coupons – and by the length of coupons’ expirations dates.
Um dos fatores que tem influenciado o sucesso dos retalhistas é o marketing. De entre as estratégias de marketing, as promoções têm vindo a demonstrar a sua influência positiva na intenção de compra o que aumenta as vendas. No entanto, devido a avanços tecnológicos, o mundo está a sofrer alterações. De facto, o mundo digital está a tornar-se mais avançado e os consumidores estão cada vez mais interessados em obter informação de produtos e promoções online. Devido a essas alterações, e ao facto de o universo do retalho ser bastante competitivo, os retalhistas têm que alterar as suas estratégias para se manterem competitivos. Por esse motivo, o propósito deste estudo é o de estudar o efeito de diferentes cupões na intenção de compra dos consumidores. O foco deste estudo é em Detergentes da Roupa e Gelados sendo que promoções monetárias e não monetárias serão estudadas. A metodologia deste estudo deriva da recolha de dados secundários e primários; sendo que os dados secundários são compostos por conclusões de jornais de renome e os dados primários advêm de um questionário distribuído online. Os resultados provenientes dos dados recolhidos indicam que existe uma relação de dependência entre a intenção de compra e os cupões. Esta relação é também moderada pelo efeito dos diferentes cupões digitais estudados – por telemóvel e por email – e pela data de validade dos cupões.

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