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Business model : reducing waiting time for patients through a self-check-in and a waiting time prediction tool for german medical practices

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The aim of this thesis is to develop an initial business model and validate the business idea of the start-up, named DOC+. The solution offers the most time efficient way to plan and execute a physician visit for practices and patients though self-check-in and though waiting time predictions. First, the business idea is described, followed by an analytical and structured approach to create the business model. It is validated through the analysis of an online survey for patients and semi-structured interviews with physicians. The quantitative data is statistically analyzed with regression analyses and the qualitative data according to Mayring's coding scheme. Ash Maurya's Lean Canvas, a one-page business model, serves as the basis for the thesis. It is designed to serve as a foundation for DOC+ and for the evaluation of strategic plans and projects, which will be refined in future iteration steps. To fill in the key frames of the canvas, different frameworks are used. Key findings are that physicians have a demand to address root causes that trigger waiting times. This points at the excessive burden of administrative tasks and the need for relief. This also represents the greatest value creation for the paying customer, the physician: Reduction of workload for staff and their use of time for essential tasks. It is also identified that it is more advantageous for DOC+ to collaborate than to compete. The biggest advantage for collaboration with a competitor is the reduction of market entry barriers and having access to their resources.
O objetivo desta tese é desenvolver um modelo de negócios e validar a ideia de negócios de uma start-up, DOC+. Esta, entrega a maneira menos dispendiosa e mais eficiente de planear uma visita a um médico, tendo em conta o tempo de check-in e de espera. Primeiramente a ideia de negócio é descrita, seguida por uma abordagem analítica de como se criou o modelo de negócios. Esta é validada através da análise de dados de um questionário online distribuído por pacientes e de entrevistas semiestruturadas com médicos. Os dados quantitativos são analisados através de regressão linear e a análise qualitativa é feita de acordo com o Mayring's coding scheme. Ash Maurya's Lean Canvas serviu de modelo para a construção desta tese. Foi desenhado para desenvolver o DOC+ e avaliar os planos estratégicos que serão redefinidos em estádios futuros do modelo de negócio. Para preencher os esquemas chave do canvas, diferentes modelos foram utilizados. Os resultados mostram que os médicos têm procura que é despoletada pelos tempos de espera. Isto deve-se ao fardo de tarefas administrativas e necessidade de alívio. Isto também representa a maior oportunidade de criação de valor para o consumidor, o médico: Redução da quantidade de trabalho de staff e a utilização desse tempo extra para tarefas essenciais. Isto também mostra que o maior vantajoso para o DOC+ é colaborar e não competir. A maior vantagem da colaboração com um “adversário” é a redução de barreiras de entrada no mercado e acesso aos seus recursos

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Keywords

Business model Machine learning Self-check-in Waiting time predictions Lean Canvas Value proposition Canvas Entrepreneurial strategy compass Patient Physician Medical practice Practice software Start-up Germany Modelo de negócios Check-in automático Previsão de tempo de espera Proposta de valor Canvas Orientação de estratégia de negócio Paciente Médico Prática médica Software de prática Alemanha

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