Repository logo
 
Publication

Do consumers intend to buy more co-created green products than traditionally developed green products?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Cláudia Isabel de Sousa
dc.contributor.authorAmaro, Pedro Pires
dc.date.accessioned2023-02-14T14:13:31Z
dc.date.available2023-02-14T14:13:31Z
dc.date.issued2022-06-29
dc.date.submitted2022-06
dc.description.abstractThe globe is currently facing a number of environmental issues that require the rapid development of ecological technologies. Green product purchases continue to fall short of market forecasts. One of the causes of this behavior is a lack of trust in corporate environmental claims. According to the literature, co-creation is a strategy for increasing consumers' trust and, as a result, their buying intentions. Additionally, firms that foster co-creation are perceived as being more customer-centric, which should lead to more favorable attitudes toward consumption. According to two studies conducted on this research, co-creation of green products increases consumer trust. Literature also states that the relevance of political orientation as a moderator between the type of development (co-creation vs professionals only) and consumer trust is considered significant. Liberal consumers (with low-power distance) tend to trust more in co-created products, whereas conservative consumers (with a high-power distance) are more likely to trust products generated solely by experts. Despite the above, the effects of co-creation on the green economy have yet to receive much attention. Therefore, the main goal of this dissertation is to help executives better understand how co-creation can contribute to increasing consumer trust. Hence, companies should more commonly use co-creation in the development of green products in order to generate trust and additional sales. There are also limitations and suggestions for future research.pt_PT
dc.description.abstractO mundo está atualmente a enfrentar uma série de questões ambientais que exigem o rápido desenvolvimento de tecnologias ecológicas. As compras de produtos verdes continuam aquém das previsões do mercado. Uma das causas deste comportamento é a falta de confiança nas declarações ambientais corporativas. De acordo com a literatura, a cocriação é uma estratégia para aumentar a confiança dos consumidores e, consequentemente, as suas intenções de compra. Além disso, as empresas que promovem a cocriação são percebidas como mais centradas no cliente, o que deve levar a atitudes mais favoráveis em relação ao consumo. De acordo com dois estudos realizados nesta pesquisa, a cocriação de produtos verdes aumenta a confiança do consumidor. A literatura também afirma que a relevância da orientação política como moderador entre o tipo de desenvolvimento (cocriação vs. apenas profissionais) e a confiança do consumidor é considerada significativa. Consumidores liberais (com distância de baixa potência) tendem a confiar mais em produtos cocriados, enquanto consumidores conservadores (com distância de alta potência) são mais propensos a confiar em produtos gerados exclusivamente por especialistas. Apesar do exposto, os efeitos da cocriação na economia verde ainda precisam receber muita atenção. Portanto, o principal objetivo desta dissertação é ajudar os executivos a entender melhor como a cocriação pode contribuir para aumentar a confiança do consumidor. Assim, as empresas devem usar mais frequentemente a cocriação no desenvolvimento de produtos verdes para gerar confiança e vendas adicionais. Há também limitações e sugestões para pesquisas futuras.pt_PT
dc.identifier.tid203133838pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40213
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCo-creationpt_PT
dc.subjectPolitical orientationpt_PT
dc.subjectPower-distancept_PT
dc.subjectGreen productspt_PT
dc.subjectTrustpt_PT
dc.subjectConservativept_PT
dc.subjectLiberalpt_PT
dc.subjectTrust in greenpt_PT
dc.subjectPurchasing intentionpt_PT
dc.subjectCocriaçãopt_PT
dc.subjectVerdept_PT
dc.subjectOrientação políticapt_PT
dc.subjectDistância do poderpt_PT
dc.subjectProdutos verdespt_PT
dc.subjectConfiançapt_PT
dc.subjectConservadorpt_PT
dc.subjectConfiança no verdept_PT
dc.subjectIntenção de compra
dc.titleDo consumers intend to buy more co-created green products than traditionally developed green products?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203133838.pdf
Size:
1018.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203133838.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: