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Analysis of the factors influencing the formation of entrepreneurial intention among senior individuals

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Thesis_Tatiana Shalunova_152116042_05.01.2018.pdf820.12 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This study evaluates the influence of motivational factors among individuals over 50 years old on the formation of their entrepreneurial intention. A thorough analysis of the differences between male and female senior entrepreneurs and opportunity- and necessity-driven motive is important for a full understanding of older entrepreneurs. We analyzed data from the Global Entrepreneurship Monitor between 2009 and 2013 across EU countries. In light with the Theory of Planned Behavior the findings show that perceived behavior control factors have significant and positive effect on entrepreneurial intention, while subjective norms have no significant effect on senior entrepreneurs. The perception of behavioral control factors differs among the female and male as well as opportunity- and necessity-driven senior entrepreneurs. This suggests that policymakers and business advisory agencies should offer programs that incentivize senior entrepreneurs to seize business opportunities by overcoming the fear of failure and developing a belief in their own entrepreneurial capabilities.
A presente dissertação avalia a influência que os fatores motivacionais entre indivíduos com mais de 50 anos de idade têm para o surgimento das suas intenções de empreendedorismo. Uma investigação minuciosa no que concerne às diferenças não só entre homens e mulheres empreendedoras seniores mas também entre motivos de necessidade e oportunidade é imperativa para uma melhor compreensão destes empreendedores. Analisámos dados da Global Entrepreneurship Monitor no que toca ao período entre 2009 e 2013 referente aos países da EU. Em consonância com a Teoria do Comportamento Planeado, as inferências demonstram que os fatores de controle comportamentais observados são dotados de significância positiva para explicar as referidas intenções de empreendedorismo. No entanto, as normas subjetivas não têm efeito significativo nos empreendedores seniores. A perceção dos referidos fatores difere não só entre homens e mulheres mas também entre empreendedores por motivos de necessidade e oportunidade. Isto sugere que os decisores políticos e as agências de consultoria empresarial devem oferecer programas que incentivem empreendedores seniores a perseguir oportunidades de negócio superando o medo de ser malsucedido e desenvolvendo a convicção nas suas próprias capacidades empreendedoras.

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Senior entrepreneurship Entrepreneurial motivation Theory of planned behaviour Global entrepreneurship monitor

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