Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Equity valuation of DHL Group

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203973321.pdf3.42 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

This thesis aims to determine the fair value of DHL Group’s equity as of 31.10.2025. To this end, a comprehensive financial analysis of the company and a commercial analysis of the logistics industry were conducted. A Sum-of-the-Parts approach is used, reflecting the diverse business segments within the Group and enabling a differentiated assessment of their respective value contributions. The underlying financial forecast anticipates continued revenue growth across business units supported by DHL’s established market positioning. Yet, growth is expected to be constrained by macroeconomic headwinds, particularly the implementation of global tariffs. Simultaneously, the Group is projected to achieve an improvement in profitability, driven by the execution of a broad-based cost optimization program. The valuation was carried out using a discounted cash flow and a relative valuation model based on EV/EBIT multiples, with the resulting target share price of EUR 42.8 being derived as the average of both methods. While the fair value reflects upside potential, a higher intrinsic than relative value indicates the prevailing uncertainty among market participants, particularly regarding the potential implications of protectionist trade policies on the logistics industry. To assess the plausibility of the results, the valuation was benchmarked against two equity research reports. While the overall conclusion of both reports on the fair value aligns with this thesis, differences in target prices can largely be attributed to the use of different valuation methodologies and underlying assumptions in each case.
Esta tese tem por objetivo determinar o justo valor do capital próprio do Grupo DHL em 31.10.2025. Para o efeito, foi efetuada uma análise financeira exaustiva da empresa e uma análise comercial do sector da logística. É utilizada uma abordagem de Soma das Partes que reflecte os diversos segmentos de negócio do Grupo e permite uma avaliação diferenciada das respetivas contribuições de valor. A previsão financeira subjacente antecipa um crescimento contínuo das receitas em todas as unidades de negócio, apoiado pelo posicionamento de mercado estabelecido da DHL. No entanto, espera-se que o crescimento seja limitado por fatores macroeconómicos adversos, particularmente a implementação de tarifas globais. Simultaneamente, prevê-se que o Grupo obtenha uma melhoria da rentabilidade, impulsionada pela execução de um amplo programa de otimização de custos. A avaliação foi efetuada através de um fluxo de caixa descontado e de um modelo de avaliação relativa baseado em múltiplos EV/EBIT, sendo o preço-alvo das acções de EUR 42,8 obtido como a média de ambos os métodos. Embora o justo valor reflicta o potencial de subida, um valor intrínseco mais elevado do que o valor relativo indica a incerteza prevalecente entre os participantes no mercado, particularmente no que diz respeito às potenciais implicações das políticas comerciais protecionistas no sector da logística. Para avaliar a plausibilidade dos resultados, a avaliação foi comparada com dois relatórios de acções. Apesar das conclusões sobre o valor justo serem semelhantes, as diferenças nos preços alvo resultam sobretudo de metodologias de avaliação.

Description

Keywords

Análise de fluxos de caixa descontados Avaliação da soma das partes Avaliação de acções Discounted cash flow Equity valuation Fair value Múltiplos Relative valuation Sum-of-the-parts valuation Valor justo

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue