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From waste to taste : how to adapt “Loop mission’s” business model for the German market

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorXavier, Rute
dc.contributor.authorSchmidt, Alexander
dc.date.accessioned2024-09-04T12:37:28Z
dc.date.available2024-09-04T12:37:28Z
dc.date.issued2024-06-24
dc.date.submitted2024-05
dc.description.abstractTwelve million tons of food are disposed in Germany annually. This presents an ecological, economic, and ethical problem. Inspired by the success of “Loop Mission” in Canada, this thesis explores the feasibility of adapting their business model for the German market, as “Loop Mission” is converting unsellable fruits and vegetables into smoothies. For this purpose, their business model was analyzed through an interview, followed by a market analysis that examined the macroeconomic and competitive landscape as well as cultural differences and concluded with a survey testing market acceptance among consumers. The findings indicate that "Loop Mission’s" smoothies would have significant potential in the German market, with the market size and consumers' willingness to pay particularly promising. From an operational perspective, it is important to find strong procurement and distribution partners or even partners to adapt to local packaging sizes. From a marketing perspective, it would be advisable to switch to a fact-based strategy, emphasizing arguments such as nutritional aspects. In contrast, the sustainability aspect can be considered an additional unique selling proposition. Notably, the identified target group of women aged 25-34 with an academic degree and higher income has proven to be lucrative early adopters and innovators, demonstrating a willingness to pay between 2,50€ and 3,00€ according to the value-based pricing method. The physical presence of the products emerged as a must. Word-of-mouth seems to be the most effective marketing strategy followed by social media ads. Considering the above, entering the German market for “Loop Mission” style products seems promising.pt_PT
dc.description.abstractDoze milhões de toneladas de alimentos são descartados anualmente na Alemanha, representando um problema ecológico, económico e ético. Inspirada pelo sucesso da “Loop Mission” no Canadá, esta tese investiga a viabilidade de adaptar esse modelo de negócio ao mercado alemão, tal como a “Loop Mission” transforma frutas e vegetais não vendáveis em smoothies. O modelo de negócio foi analisado por meio de uma entrevista, seguida de uma análise de mercado que avaliou o panorama macroeconómico, competitivo e as diferenças culturais. Uma pesquisa testou a aceitação do mercado entre os consumidores. Os resultados mostram que os smoothies da “Loop Mission” teriam um potencial significativo no mercado alemão, com um mercado promissor e consumidores dispostos a pagar. Operacionalmente, é crucial encontrar parceiros fortes para adaptar tamanhos de embalagens locais. Em termos de marketing, recomenda-se uma estratégia baseada em fatos, destacando argumentos nutricionais, enquanto a sustentabilidade pode ser um fator diferenciador adicional. O grupo-alvo, composto por mulheres de 25-34 anos, com formação acadêmica e rendimento mais alto, mostrou-se um segmento adotador inicial lucrativo, disposto a pagar entre 2,50€ e 3,00€ segundo o método de precificação baseado em valor. A presença física dos produtos é essencial e o boca-a-boca é a estratégia de marketing mais eficaz, seguida por anúncios em redes sociais. Assim, a entrada de produtos no do tipo “Loop Mission” parece promissora para o mercado alemão.pt_PT
dc.identifier.tid203663179pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/46352
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBusiness model canvaspt_PT
dc.subjectCircular economypt_PT
dc.subjectConsumer behaviorpt_PT
dc.subjectEnvironmentpt_PT
dc.subjectFood wastept_PT
dc.subjectGermanypt_PT
dc.subjectLoop missionpt_PT
dc.subjectMarket adaption strategiespt_PT
dc.subjectSustainable business modelspt_PT
dc.subjectEconomia circularpt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectMeio ambientept_PT
dc.subjectDesperdício de alimentospt_PT
dc.subjectAlemanhapt_PT
dc.subjectEstratégias de adaptação ao mercadopt_PT
dc.subjectModelos de negócios sustentáveispt_PT
dc.titleFrom waste to taste : how to adapt “Loop mission’s” business model for the German marketpt_PT
dc.title.alternativeDo desperdício ao sabor : como adaptar o modelo de negócios da "Loop mission" para o mercado alemãopt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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