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O movimento de internacionalização empresarial na indústria do vestuário - o caso português

dc.contributor.authorRamos, Ana Filipa
dc.date.accessioned2012-09-12T09:33:09Z
dc.date.available2012-09-12T09:33:09Z
dc.date.issued2004
dc.description.abstractA Indústria do Vestuário assume uma elevada importância em Portugal, pois representa cerca de um quarto da produção da indústria transformadora portuguesa e assume uma posição de destaque nas exportações nacionais. O presente trabalho analisa o movimento de internacionalização de empresas da indústria portuguesa do vestuário, no período de 1985 a 2000, no contexto do processo de internacionalização do sector a nível mundial. Mostra-se que as modificações verificadas na indústria do vestuário a nível mundial, obrigaram as empresas de vestuário nacionais a encetar processos de transformação profundos assentes em novas orientações estratégicas. Identificam-se as dificuldades e os limites desta transformação e apontam-se soluções que parecem impor-se Clothing Industry plays an important role in Portugal, thus it represents a quarter of the production of the Portuguese transforming industry. It also has an outstanding position as regards national exports. The present paper analyses entrepreneurial internationalization movement of the Portuguese clothing industry from 1985 to 2000, within the context of the internationalization process of this sector at a worldwide level. It is shown that changes in clothing industry at a worldwide level made national clothing companies to carry out deep changing processes based on new strategic orientations. Difficulties and limitations of these changing processes are identified as well as solutions to counteract them.por
dc.description.abstractClothing Industry plays an important role in Portugal, thus it represents a quarter of the production of the Portuguese transforming industry. It also has an outstanding position as regards national exports. The present paper analyses entrepreneurial internationalization movement of the Portuguese clothing industry from 1985 to 2000, within the context of the internationalization process of this sector at a worldwide level. It is shown that changes in clothing industry at a worldwide level made national clothing companies to carry out deep changing processes based on new strategic orientations. Difficulties and limitations of these changing processes are identified as well as solutions to counteract them.
dc.identifier.citationRAMOS, Ana Filipa - O movimento de internacionalização empresarial na indústria do vestuário - o caso português. Gestão e Desenvolvimento. Viseu. ISSN 0872-556X. Nº 12 (2004), p. 47-79.por
dc.identifier.doi10.7559/gestaoedesenvolvimento.2004.105
dc.identifier.issn0872-556X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/9053
dc.language.isoporpor
dc.peerreviewedyespor
dc.publisherUniversidade Católica Portuguesa. Instituto Universitário de Desenvolvimento e Promoção Socialpor
dc.subjectInternacionalizaçãopor
dc.subjectEstratégiapor
dc.subjectEmpresapor
dc.subjectVestuáriopor
dc.subjectIndústriapor
dc.subjectInternationalizationpor
dc.subjectStrategypor
dc.subjectCompanypor
dc.subjectClothespor
dc.subjectIndustrypor
dc.titleO movimento de internacionalização empresarial na indústria do vestuário - o caso portuguêspor
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage79por
oaire.citation.issue12
oaire.citation.startPage47por
oaire.citation.titleGestão e Desenvolvimentopor
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typearticlepor

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