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Air France-KLM : equity valuation

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMartins, José Carlos Tudela
dc.contributor.authorGonçalves, João Diogo do Carmo
dc.date.accessioned2023-03-22T12:08:34Z
dc.date.available2023-03-22T12:08:34Z
dc.date.issued2022-06-29
dc.date.submitted2022-06
dc.description.abstractAfter the ashes have settled from the great pandemic of the 21st century, uncertainty continues to haunt airlines. The recovery of the industry, consensually aimed at the year 2024, has already caused a series of bankruptcies and threatened the sustainability of others. The present study analyses and tests the condition of Air France-KLM, one of the largest European airlines and with a history that dates back to the beginning of the 20th century. It is considered to be a major player in the Transport of Passengers and Cargo, and in the Maintenance, Repair and Overhaul business segment. For this purpose, the DCFs and Relative Valuation methods were used, supported by industry forecasts regarding future capacity, traffic, and load factors, and ending with its respective cost assessment. The macroeconomic context is firstly analysed, as well as the momentum of the industry and the idiosyncrasies of Air France-KLM. This rationale is challenged thereafter by an equity research report issued by a financial institution. In the end, the thesis suggests a price per share of €3,66, which represents a Hold in the current context.pt_PT
dc.description.abstractDepois das cinzas da grande pandemia do século XXI assentarem, a incerteza continua a assombrar as companhias aéreas. A recuperação do sector, consensualmente apontada para o ano de 2024, já provocou uma série de insolvências e ameaçou a sustentabilidade de outras companhias. O presente estudo analisa e testa a condição da Air France-KLM, uma das maiores companhias aéreas europeias, com uma história que remonta ao início do século XX. É considerada um dos principais players no segmento de Transporte de Passageiros e Cargas e no segmento de Manutenção, Reparação e Revisão de equipamento aéreo. Para tal, foram utilizados os métodos DCFs e de Avaliação Relativa, posteriormente suportados por estimativas da indústria face à capacidade e tráfego futuros, e pela respetiva avaliação das linhas de custo. O contexto macroeconómico é analisado em primeiro lugar, assim como o momentum da indústria e as idiossincrasias da Air France-KLM. Todo o raciocínio é desafiado posteriormente por um relatório formal emitido por uma instituição financeira. No final, a tese sugere um preço por ação de 3,66€, o que representa um Hold no contexto atual.pt_PT
dc.identifier.tid203132831pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40677
dc.language.isoengpt_PT
dc.titleAir France-KLM : equity valuationpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

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