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Consumers response to different certifications in social enterprises : the mediating role of brand credibility

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBicho, Marta Liliana Nunes
dc.contributor.authorPaiva, Catarina Santos
dc.date.accessioned2021-09-20T10:15:30Z
dc.date.available2021-09-20T10:15:30Z
dc.date.issued2021-02-01
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractThe objective of this dissertation is to understand the impact of certification type (awarded certification - symbolic certification) on consumer response, namely perceived trustworthiness and perceived expertise, taking into consideration the mediating role of brand credibility. An online survey containing a between-group factorial experiment design was used to test our hypothesis on a convenience sample of Portuguese consumers using a high-involvement product. Data was analysed through independent samples t-tests and the SPSS PROCESS macro to test for mediation. The findings displayed that, mediated by brand credibility, consumer response was higher for the awarded certification scenario. This study contributes to theory as it expands scientific knowledge in the field of social entrepreneurship along with consumer behaviour and marketing theories. While introducing a refresh view on certifications and their differences, proving that consumers perceive certifications types differently. Title: Consumers response to different certifications in social enterprises – the mediating role of brand credibilitypt_PT
dc.description.abstractO objetivo desta tese é estudar o impacto das diferenças entre certificações (certificação premiada - certificação simbólica) nos consumidores, nomeadamente a perceção de confiança e perícia, tendo em consideração o papel mediador de credibilidade da marca. Usou-se um questionário online com uma análise experimental quantitativa fatorial entre grupos para testar as hipóteses propostas, através de uma amostra de conveniência de consumidores portugueses e um produto de envolvimento elevado. Os dados recolhidos foram analisados através de t-tests para amostras independentes e a mediação testada com a macro SPSS PROCESS. Os resultados mostram que a resposta dos consumidores, mediada pela credibilidade da marca, foi mais significativa para a certificação premiada. Este estudo contribui teoricamente para a área de empreendedorismo social, expandido o conhecimento relativo ao comportamento dos consumidores e teorias de marketing. Além disso, introduz uma nova visão relativa a certificações e as suas diferenças, provando que incitam a diferentes perceções por parte dos consumidores.pt_PT
dc.identifier.tid202657051pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/34987
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial enterprisespt_PT
dc.subjectCertificationspt_PT
dc.subjectBrand credibilitypt_PT
dc.subjectConsumer perceptionpt_PT
dc.titleConsumers response to different certifications in social enterprises : the mediating role of brand credibilitypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspt_PT

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