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- To buy or to rent? That is the question! (Portuguese Real Estate market on trial)Publication . Cardoso, Diogo Miguel de Oliveira Augusto; Reis, RicardoThe decision of buying a house is not done in an unexpected way. The subprime crisis in the US, the European bank crisis and the third Portuguese rescue from the Troika have caused so changes in the housing and rental market in Portugal, changes which we have explored in this study. This research is based on a framework developed by Tabner (2008) in order to analyse different housing owners/investors profiles, in our case, the fully funded profile and the partially funded profile, not less important, we also analysed some qualitative approaches of owning a house, as advantages and disadvantages of the housing market and the renting market, as well, two specific cases that are linked with the housing and renting market, Airbnb and Modular construction. For the period in study, from 2000 until 2013, a fully funded consumer with a tax rate of 35% would be the financially wiser profile if bought a house, in contrast to the partially funded profile with buy-to-let intentions that, by buying a house, with a market price of 100,000€ would yield a negative NPV of 51,500€, meaning that instead buying a house, this profile, for the period in study should rather have chosen to rent a property.
- Indicadores de qualidade para a melhoria da prestação de cuidados de enfermagemPublication . Dias, Daniela Filipa Freitas; Sousa, Patrícia Pontífice deEste relatório descreve o processo de aquisição de competências especializadas em Enfermagem Médico-Cirúrgica. Para a prestação de cuidados à Pessoa em Situação Crítica, o enfermeiro especialista na área de Especialização em Enfermagem Médico- Cirúrgica detém competências científicas, éticas, relacionais e técnicas, que operacionaliza nas áreas de prestação de cuidados, de gestão, de formação e de investigação. Deste modo, é realizada uma descrição pormenorizada das atividades desenvolvidas e das competências especializadas adquiridas na prática clínica em dois contextos distintos de cuidado de enfermagem: o Serviço de Urgência Geral e a Unidade de Cuidados Intensivos do Hospital Garcia de Orta. Foram vivenciadas situações de elevada criticidade e vulnerabilidade, onde aliada à vigilância e monitorização constante, ocorreu o desenvolvimento de competências comunicacionais significativas, promovendo o fortalecimento da relação doente/família/enfermeiro e a gestão de sentimentos, promoção do conforto e qualidade de vida. A temática dos indicadores de qualidade de enfermagem surge como eixo transversal a todo o relatório, devido ao seu potencial de contribuir para a melhoria da qualidade dos cuidados. Os indicadores de qualidade de enfermagem refletem a forma como os enfermeiros contribuem para a saúde da população e como planeiam, atuam e avaliam a sua ação profissional e processo de decisão autónomo. Através de processos de revisão de literatura foram evidenciados os indicadores de qualidade de enfermagem para os contextos específicos da UCI e do serviço de urgência. Posteriormente, foram selecionados alguns indicadores, atendendo às necessidades identificadas nos serviços, e planeados projetos de operacionalização dos mesmos com contributos reais e efetivos para a melhoria da qualidade dos cuidados e do sistema de auditoria.
- Customer lifetime value : the Galp Energia casePublication . Pedro, Catarina Oliveira; Xavier, RuteCustomer Lifetime Value is an essential tool that companies have available and one of the most studied subjects lately. With the understanding of the value of a customers for the company and the knowledge about each group of customers it is possible to act more effectively in such a changing environment like the one we are facing in the utilities sector with the liberalization of the market. This dissertation aims at understanding the value of customers for companies in the utilities sector, namely in Galp Energia, through the estimation of Customer Lifetime Value elements such as Current Value, Potential Value and Customer Loyalty to then segment the customer base and direct marketing efforts in a more efficient way. To do so, we performed a research to the existing models and after selecting the most appropriate one, we conducted an analysis using Galp Energia’s customer database in order to estimate the lifetime value in the three dimensions. Based on the analysis performed we were able to conclude that Galp Energia’s customers have space to growth within the company, if the right strategies are applied. Further, it was conducted a segmentation analysis using the CLV elements estimated previously in which we divided the customers’ database into 8 segments and were able to direct recommendations to each one.