Browsing by Issue Date, starting with "2013-02-21"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Understanding fiscal devaluationsPublication . Gonçalves, Ana Maria Rangel; Teles, PedroThis thesis constitutes a comprehensive study of fiscal devaluations. The aim is to compile and simplify the literature on the subject, in order to better understand the mechanism and the effects of fiscal devaluation policies. Using a deterministic model of a small open economy with flexible prices and wages, we start by identifying the relevant equilibrium conditions and analysing the equivalence between fiscal and nominal devaluations. We then consider a simple model with fixed exchange rates and nominal wage rigidity to study how fiscal devaluations can be used to restore equilibrium in the labour market. While the consideration of fiscal devaluations in simplified frameworks is in fact adequate as a first approach, a complete and accurate study of these policies may require the use of models of higher complexity.
- Um percurso docente construído na prática pedagógicaPublication . Azevedo, Maria de Fátima da Silva Rodrigues; Roldão, Maria do CéuEste relatório pretende ser uma análise retrospetiva de um percurso docente construído AO LONGO DA VIDA. Através de um relato na primeira pessoa convocam-se experiências pedagógicas ao longo da carreira académica e docente. Desta forma são narradas experiências que contribuíram para a construção de uma nova prática adaptada à realidade atual e de preparação para um futuro incerto. Com uma visão crítica descreve-se ainda comportamentos, ideias, opiniões, sentimentos, situações e conceitos construídos ao longo da PRÁTICA DA profissão e do percurso formativo desenvolvido a partir do espaço da sala de aula e do contexto de escola. Numa lógica de mudança questiona-se a formação ou a sua ausência na construção DA identidade PROFISSIONAL DA AUTORA. Desde as aprendizagens informais às formais, a identidade profissional é uma súmula de saberes. Saberes estes que operam estratégias de mudança. Por isso PROCURO CLARIFICAR COMO COMPREENDI a missão do professor, QUE, para além de vocação, SE ancora em teorizações fundamentadas e sérias. No mundo de hoje, global, a comunicação é um desafio que implica visão e ambição em qualquer área do saber. E a aprendizagem de línguas, EM QUE SE DESENVOLVE A PRÁTICA DOCENTE ANALISADA, é também um exemplo que exige tempo e formação específica. Daí a necessidade de desenvolver MODOS DE AGIR PROFISSIONAIS que estimulem positivamente o ato de ensinar os alunos do século XXI. Ao refletir sobre o trabalho docente salienta-se que a formação e o tempo são fundamentais para a sua ressignificação. Assim a mobilização dos conceitos de supervisão, investigação e reflexão É fundamental para a CLARIFICAÇÃO DAS FORMAS DE construção do conhecimento profissional NESTE PERCURSO.
- Financial intermediation and credit spreadsPublication . Sousa, João Brogueira de; Teles, PedroThis dissertation presents the numerical solution of the model developed in Correia, I., F. De Fiore, P. Teles, O. Tristani (2012). In this framework, financial intermediation takes place with private intermediaries facing endogenously determined balance sheet constraints. I compute the approximate solution of the problem of a Ramsey planner in response to several exogenous shocks. The response to these shocks under optimal policy isolates the financial sector from the rest of the economy so that the financing cost of firms does not increase and allocations are not distorted. Furthermore, I show that for a given price level on impact there is always a nominal interest rate path that satisfies the financial constraint and replicates the first best allocations. In this framework, indeterminacy in price level leads to multiple solutions for the optimal nominal interest rate policy.