Browsing by Author "Mangei, Isabella"
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- College students’ perception of ethical consumption : a cross-national assessment of Portugal and GermanyPublication . Mangei, Isabella; Duarte, Paulo Alexandre de OliveiraO objetivo principal do presente estudo é traçar um quadro das percepções e comportamento dos estudantes universitários em relação ao comportamento ético e compreender as barreiras que limitam tal consumo. Para isso, é realizado um estudo quantitativo, baseado principalmente na escala de Comportamento Ético do Consumidor (ethically minded consumer behavior scale, EMCB) proposta por Sudbury-Riley and Kohlbacher (2016) e na Teoria do Comportamento Planejado (Theory of Planned Behavior, TPB) de Ajzen (1985), modificada por Shaw et al. (2000). O presente estudo fornece uma comparação transnacional entre a Alemanha e Portugal e verifica as questões da pesquisa usando um questionário com uma amostra de 375 participantes. Neste contexto, são analisados os determinantes da intenção de engajamento no consumo ético e avaliada a correlação com o comportamento autorelatado. Os resultados confirmam a aplicabilidade da modificada TPB, neste contexto, especialmente as medidas éticas indicam algumas diferenças internacionais também em relação ao comportamento. Constatou-se que a falta de informação constituiu um obstáculo à intenção de comportamento, no entanto as características demográficas não demonstraram ser significativas. A tese pode ser considerada um dos primeiros estudos a incorporar a escala EMCB, inicialmente a integrar uma dimensão adicional e aplicar o modelo em um cenário diverso. Assim, oferece contribuições teóricas e práticas, úteis visando uma melhor compreensão do comportamento ético do consumidor.
- Exploring ethical consumer behavior: a comprehensive study using the ethically minded consumer behavior-scale (EMCB) among adult consumersPublication . Duarte, Paulo; Silva, Susana Costa e; Mangei, Isabella; Dias, Joana CarmoThis research assesses how adult consumers perceive and behave concerning ethical practices, aiming to comprehend the obstacles that hinder ethical and sustainable consumption. Employing a modified version of the Theory of Planned Behavior (TPB) alongside the Ethically Minded Consumer Behavior-Scale (EMCB), a sur- vey was conducted with 372 participants from Germany, young and educated, to reveal and compare the factors influencing ethical consumption, including both determinants and barriers. The results indicate positive correlations between attitudes toward ethical consumption, ethical obligation, self-identity, and the intention to engage in ethical consumption, while this intention is negatively associated with price. Additionally, the study validates the explanatory power of the modified TPB within the EMCB context. Understanding the drivers and hindrances of ethical consumption is crucial for companies and decision-makers, allowing them to prioritize these factors and refine strategies for promoting ethical consumption. This insight aids marketers in tailoring campaigns to reach this specific market effectively. Given the growing significance of ethical and sustainable consumption, this research provides valuable insights into the motivations and constraints shaping consumer behavior in this domain, contributing to both theoretical understanding and managerial decision-making for those targeting this consumer segment.