Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Do consumers intend to buy more co-created green products than traditionally developed green products?

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203133838.pdf1018.42 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The globe is currently facing a number of environmental issues that require the rapid development of ecological technologies. Green product purchases continue to fall short of market forecasts. One of the causes of this behavior is a lack of trust in corporate environmental claims. According to the literature, co-creation is a strategy for increasing consumers' trust and, as a result, their buying intentions. Additionally, firms that foster co-creation are perceived as being more customer-centric, which should lead to more favorable attitudes toward consumption. According to two studies conducted on this research, co-creation of green products increases consumer trust. Literature also states that the relevance of political orientation as a moderator between the type of development (co-creation vs professionals only) and consumer trust is considered significant. Liberal consumers (with low-power distance) tend to trust more in co-created products, whereas conservative consumers (with a high-power distance) are more likely to trust products generated solely by experts. Despite the above, the effects of co-creation on the green economy have yet to receive much attention. Therefore, the main goal of this dissertation is to help executives better understand how co-creation can contribute to increasing consumer trust. Hence, companies should more commonly use co-creation in the development of green products in order to generate trust and additional sales. There are also limitations and suggestions for future research.
O mundo está atualmente a enfrentar uma série de questões ambientais que exigem o rápido desenvolvimento de tecnologias ecológicas. As compras de produtos verdes continuam aquém das previsões do mercado. Uma das causas deste comportamento é a falta de confiança nas declarações ambientais corporativas. De acordo com a literatura, a cocriação é uma estratégia para aumentar a confiança dos consumidores e, consequentemente, as suas intenções de compra. Além disso, as empresas que promovem a cocriação são percebidas como mais centradas no cliente, o que deve levar a atitudes mais favoráveis em relação ao consumo. De acordo com dois estudos realizados nesta pesquisa, a cocriação de produtos verdes aumenta a confiança do consumidor. A literatura também afirma que a relevância da orientação política como moderador entre o tipo de desenvolvimento (cocriação vs. apenas profissionais) e a confiança do consumidor é considerada significativa. Consumidores liberais (com distância de baixa potência) tendem a confiar mais em produtos cocriados, enquanto consumidores conservadores (com distância de alta potência) são mais propensos a confiar em produtos gerados exclusivamente por especialistas. Apesar do exposto, os efeitos da cocriação na economia verde ainda precisam receber muita atenção. Portanto, o principal objetivo desta dissertação é ajudar os executivos a entender melhor como a cocriação pode contribuir para aumentar a confiança do consumidor. Assim, as empresas devem usar mais frequentemente a cocriação no desenvolvimento de produtos verdes para gerar confiança e vendas adicionais. Há também limitações e sugestões para pesquisas futuras.

Description

Keywords

Co-creation Political orientation Power-distance Green products Trust Conservative Liberal Trust in green Purchasing intention Cocriação Verde Orientação política Distância do poder Produtos verdes Confiança Conservador Confiança no verde Intenção de compra

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue