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The effectiveness of content marketing activities in Facebook and Instagram : generating leads and improving sales for a B2C experiential service company

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Dissertation Jan Philip Behrend PDF (PDFA).pdf1.44 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Nowadays a majority of society is using social media, which increased the number of social network sites (SNS) users. Business to consumer (B2C) companies have started to use SNS in order to gain from its close connectivity to customers and to attract new customers. Becoming of most self-interest to master the art of online marketing through SNS for B2C companies. The aim of this thesis is to study the effectiveness of visual user-generated content (UGC) versus own branded content for sales conversions on Facebook. Additionally, the study compares the effectiveness of own branded visual content vs UGC in generating leads on Instagram and Facebook. By analyzing the effectiveness of content marketing activities on SNS, we are contributing to the discussion on strategic marketing decisions for B2C enterprises. Having an interaction effect between the type of social network platform and type of content that is not statistically significant different, we can truthfully reject hypothesis one. The difference between conversion rates indicates that UGC inspires more confidence, achieving higher conversions rates over the five days the campaign occurred. Although the sample size was restricted which can affect the power of detecting meaningful difference and not allowing a statement on significance.
Atualmente, a maior parte da nossa sociedade usa redes sociais, o que aumentou o número de usuários de redes sociais. Muitas empresas (B2C) começaram a usar redes sociais para contribuir ao bem do negocio. Tornando-se do maior interesse saber dominar a arte do marketing online através de redes sociais, estas plataformas sendo Facebook e Instagram. O objetivo desta tese é estudar a eficácia do conteúdo visual gerado por usuários (UGC) versus o conteúdo de marca própria para conversões de vendas no Facebook. Além disso, o estudo compara a eficácia do conteúdo visual de marca própria versus o de usuários (UGC) na geração de leads no Instagram e no Facebook. Ao analisar a eficácia das atividades de marketing com o conteúdo das redes sociais contribuindo para a discussão sobre decisões estratégicas de marketing para as empresas (B2C). Resultados revelam um efeito de interação entre o tipo de rede social e o tipo de conteúdo que não é estatisticamente significativo, rejeitando a hipótese 1. A diferença entre as quotas de conversão indica que o conteúdo visual gerado por usuários (UGC) inspira mais confiança, alcançando taxas de conversão mais altas nos cinco dias em que a campanha ocorreu. Embora o tamanho da amostra tenha sido restrito, o que pode afetar o poder de detetar diferenças significativas e não permitindo uma declaração com significância.

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