Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A medição das audiências televisivas em Portugal : novas práticas, novos consumos, novos desafios

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
201328194.pdf1.99 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente trabalho tem como objetivo observar, criticamente, os hábitos de consumo televisivo dos portugueses. Partindo de uma base teórica ancorada nas ciências da comunicação, a análise tem como corpo empírico o Estudo Base da GfK e os Censos de 2011 do Instituto Nacional de Estatística. Os resultados apurados foram interpretados, de forma articulada, com os dados de audiência (GfK) procurando traçar-se tendências de consumo.
This report aims to critically observe the Portuguese television consumption habits. From a theoretical basis anchored in the communication sciences, the analysis is empirically built on the GfK’s Establishment Survey and the 2011 National Statistics Institute Census. The results are analyzed, in a coordinated way, with audience data (GfK), seeking up to draw consumer trends.

Description

Keywords

Televisão Audiência Novos media Digitalização Convergência Comunicação Television Audience New media Digitalization Convergence Communication

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue