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Impact of the COVID-19 pandemic on brand equity dimensions and consumers’ purchase behaviors of video game brands : examining the moderation role of type of gaming for which the brand is most used

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorEstarreja, Maria
dc.contributor.authorFigueiredo, Francisco Mateus Guerra Cabral
dc.date.accessioned2022-06-27T15:27:50Z
dc.date.available2022-06-27T15:27:50Z
dc.date.issued2021-10-20
dc.date.submitted2021-09
dc.description.abstractThis study intends to better understand how the COVID-19 pandemic has impacted certain brand equity dimensions: brand awareness, brand image, perceived quality and brand loyalty, and consumers’ purchase behaviors: purchase intention and willingness to pay of video game brands in specific, as they are a part of an industry that is now more popular than ever, and such popularity rose even more with the ongoing pandemic. Additionally, this study also examines the brand being most used for single-player or multi-player type of gaming as the potential moderator role. Results indicate that the COVID-19 pandemic brought a significant positive impact to all the brand equity dimensions apart of the study and to purchase intention and willingness to pay (above) regarding consumers’ purchase behavior. Apart of consumers’ purchase behavior is also willingness to pay (below), which did not suffer a significant impact with the pandemic. The results also show that the moderation effect of the video-game brand being most used for single-player or multi-player type of gaming is nonexistent. This study provides valuable insights into how the pandemic has affected brand equity dimensions and consumers’ purchase behaviors of brands, and into how such marketing concepts can more often be studied regarding video game brands.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo pretende entender melhor como é que a pandemia COVID-19 impactou certas dimensões do valor da marca: reconhecimento da marca, imagem da marca, qualidade percebida e lealdade à marca, e comportamentos de compra do consumidor: intenção de compra e disponibilidade de pagar de marcas de videojogos em específico, dado que fazem parte de uma indústria que é atualmente mais popular do que nunca, e que qual popularidade subiu ainda mais com a atual pandemia. Adicionalmente, este estudo também examina a marca ser mais utilizada para tipo de gaming single-player ou multi-player como potencial papel moderador. Os resultados indicam que a pandemia COVID-19 trouxe um impacto significativo positivo para todas as dimensões do valor da marca que fazem parte do estudo e para intenção de compra e disponibilidade de pagar (acima) relativo a comportamentos de compra do consumidor. Dentro dos comportamentos de compra do consumidor está também disponibilidade de pagar (abaixo), que não sofreu um impacto significativo com a pandemia. Os resultados também mostram que o papel moderador da marca de videojogos ser mais utilizada para tipo de gaming single-player ou multi-player é inexistente. Este estudo fornece informações valiosas sobre como a pandemia afetou o valor de marcas e os comportamentos de compra do consumidor, e sobre como tais conceitos de marketing podem mais vezes ser estudados sobre marcas de videojogos.pt_PT
dc.identifier.tid202962822pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/37998
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCOVID-19pt_PT
dc.subjectPandemicpt_PT
dc.subjectBrand equitypt_PT
dc.subjectBrand awarenesspt_PT
dc.subjectBrand imagept_PT
dc.subjectPerceived qualitypt_PT
dc.subjectBrand loyaltypt_PT
dc.subjectConsumers’ purchase behaviorspt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectWillingness to paypt_PT
dc.subjectVideo gamespt_PT
dc.subjectGamingpt_PT
dc.subjectSingle-playerpt_PT
dc.subjectMulti-playerpt_PT
dc.titleImpact of the COVID-19 pandemic on brand equity dimensions and consumers’ purchase behaviors of video game brands : examining the moderation role of type of gaming for which the brand is most usedpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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