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The challenges of e-commerce in developing countries : the NCR Angola case study

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLakishyk, Kyryl
dc.contributor.authorFerreira, Laura Sofia da Silva
dc.date.accessioned2021-09-23T15:32:36Z
dc.date.available2021-09-23T15:32:36Z
dc.date.issued2021-01-28
dc.date.submitted2021
dc.description.abstractElectronic commerce allows a business to develop, reaching broader markets and consumers,enabling profits to be made from the benefits of the Internet. Developing countries have taken heed of this opportunity and decided to increase their integration into the international markets.However, the challenges faced by these countries in achieving these benefits are enormous. For this reason, many authors have already studied the barriers faced, but there is a lack of practical examples of how businesses in these countries can overcome these challenges.The purpose of this case is to analyze the issues faced by one of these companies, NCR Angola,a provider of electronic products and services. The lack of consumer confidence towards ecommerce, as well as internal struggles for its acceptance, were some of the challenges faced by these e-commerce pioneers since 2015. The case proposes success factors, considered to be the source of the competitive advantage through which these challenges were overcome.Among the various challenges faced by this company, this case takes a particular approach to the effect of Covid-19 during the year 2020 at NCR Angola.The case ends with a look at the company's plans, as well as a possible challenge linked to one of its competitive resources.pt_PT
dc.description.abstractO comércio electrónico permite o desenvolvimento das empresas, atingindo um mercado mais vasto e consumidores, possibilitando a obtenção de lucros a partir dos benefícios da Internet. Os países em desenvolvimento tomaram em consideração esta oportunidade e decidiram aumentar o seu nível de integração nos mercados internacionais. No entanto, os desafios enfrentados por estes países para alcançar estes benefícios são enormes. Por esta razão, muitos autores já estudaram as barreiras enfrentadas, mas faltam exemplos práticos de como asempresas nestes países podem ultrapassar estes desafios. O objectivo deste caso é analisar as questões enfrentadas por uma destas empresas, a NCR Angola, um fornecedor de produtos e serviços eletrónicos. A falta de confiança dos consumidores no comércio electrónico, bem como as lutas internas pela sua aceitação, foram alguns dos desafios enfrentados por esta empresa pioneiras do comércio electrónico desde 2015.O caso propõe factores de sucesso, considerados como sendo a fonte da vantagem competitiva através da qual estes desafios foram ultrapassados. Entre os vários desafios enfrentados por esta empresa, este caso adopta uma abordagem particular ao efeito da covid-19 durante o ano de 2020 na NCR Angola. O caso termina com um olhar sobre os planos futuros da empresa, bem como um possível desafio ligado a um dos seus recursos competitivos.pt_PT
dc.identifier.tid202656888pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35182
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectE-commercept_PT
dc.subjectRetailpt_PT
dc.subjectDeveloping countriespt_PT
dc.subjectAngolapt_PT
dc.subjectNCR Onlinept_PT
dc.subjectRetalhopt_PT
dc.subjectPaíses em desenvolvimentopt_PT
dc.titleThe challenges of e-commerce in developing countries : the NCR Angola case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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