Repository logo
 
Publication

SAPANA : creating a marketing tool for social enterprises

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorVersari, Pietro
dc.contributor.authorGomes, Jéssica Daniela Santos
dc.date.accessioned2018-12-03T09:09:42Z
dc.date.available2018-12-03T09:09:42Z
dc.date.issued2018-05-23
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractThis thesis presents the issue of self-sustainability of social enterprises through the example of Sapana. This organization aims at developing a marketing tool for other social enterprises use, so they can simultaneously work effectively and reach their social mission. Starting by questioning ―How can social enterprises develop marketing tools to help social and economic value co-creation?‖ my research intends to identify the company‘s critical practices and methodology that were adopted, enabling the creation of both social and economic value by constantly involving critical stakeholders. With my analysis I propose essential components that should be present in the marketing tool. Social enterprises can adapt them to their business strategy, in order to effectively engage in the value co-creation process. This study can function as a guideline to social enterprises by offering them simple rules to succeed with their projects. They can find advice to shape their primary features in order to reach self-sustainability in the long-term.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese apresenta a questão da auto-sustentabilidade das empresas sociais através do exemplo de Sapana. Esta organização procura desenvolver uma ferramenta de marketing a ser utilizada por outras empresas sociais, de forma que estas possam trabalhar efectivamente e alcançar a sua missão social ao mesmo tempo. Começando por questionar "Como as empresas sociais podem desenvolver ferramentas de marketing para ajudar na co-criação de valor social e económico?" a minha pesquisa visa identificar as práticas cruciais e a metodologia da Sapana que foram adoptadas, permitindo a criação de valor económico e social, envolvendo sempre stakeholders fundamentais. Com a minha análise proponho os componentes essenciais que devem estar presentes na ferramenta de marketing. As empresas sociais podem adaptá-los à sua estratégia de negócio de forma a comprometerem-se efectivamente com o processo de co-criação de valor. Este estudo pode funcionar como guia para outras empresas sociais oferecendo-lhes regras simples para ter sucesso com os seus projectos. Desta forma, podem encontrar conselhos para moldar os elementos essenciais a fim de alcançar a auto-sustentabilidade no longo-prazo.pt_PT
dc.identifier.tid201931400pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26259
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSocial entrepreneurshippt_PT
dc.subjectSocial valuept_PT
dc.subjectService-dominant logicpt_PT
dc.subjectEmpreendorismo socialpt_PT
dc.subjectLógica dominante do serviçopt_PT
dc.subjectValor socialpt_PT
dc.titleSAPANA : creating a marketing tool for social enterprisespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152116229 Jéssica Gomes W.pdf
Size:
1.84 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: