Cardeal, Nuno César de Jesus GuerraCoelho, Frederico Ferreira2016-05-092016-02-152016http://hdl.handle.net/10400.14/20066The present thesis explores the challenges of Entreposto Group in the four geographical regions where it develops activities: Portugal, Mozambique, Brazil and East Timor. Entreposto is an international company with businesses in diverse sectors, such as the automobile industry, real estate, information systems or tourism. The intrinsic complexity of managing such an extensive and diverse business portfolio is the main aspect explored in this thesis. Furthermore, in recent years, Entreposto Group faced problems in Portugal, Mozambique and Brazil, which were different by nature, but required similar actions from the mother company. As a teaching tool, the present case gives the opportunity to apply strategic frameworks and explore theoretical concepts such as internationalization and diversification, which will help to explain and address answers to the problems shown in the case study. This document is divided in two parts: the case studies and the teaching notes. The first one presents the company, explores recent events and it also includes exhibits. The second part states the objectives of the case study, includes the relevant theory and develops answers to seven assignment questions, posed by the case study.A presente tese explora os desafios do Grupo Entreposto nas quatro geografias onde desenvolve negócios: Portugal, Moçambique, Brasil e Timor-Leste. O Entreposto é uma empresa internacional com operações em diversos sectores, de entre os quais o automóvel, o imobiliário, o dos sistemas de informação ou o turismo. A complexidade que é intrínseca a gerir tão extenso e diversificado portfólio de negócios é o principal aspeto analisado na presente tese. Além disto, nos últimos anos, o Grupo Entreposto tem enfrentado problemas em Portugal, Moçambique e no Brasil, que foram diferentes por natureza, mas exigiram respostas parecidas da parte da empresa-mãe. Como ferramenta de ensino, o presente caso oferece a oportunidade de aplicar ferramentas de Estratégia e explorar conceitos teóricos relacionados com internacionalização e diversificação, que ajudarão a explicar e apresentar respostas para os problemas apresentados no caso. Este documento está dividido em duas partes: o caso e as notas para o professor. O primeiro apresenta a empresa, aborda eventos recentes e inclui ainda anexos. A segunda parte define os objetivos do caso, inclui a teoria relevante e desenvolve respostas para sete perguntas, que resultam do caso.engEntreposto Group : taking decisions in an international contextmaster thesis201199890