Viana, Rolando Correia2016-04-062016-04-062015VIANA, Rolando Correia - Supervisão pedagógica e pluridocência planos de ação realizados no âmbito da educação e da melhoria da escola; PALMEIRÃO, Cristina; ALVES, José Matias - [coord.] - Ser autor, ser diferente, ser TEIP. Porto: Universidade Católica Editora, 2015. ISBN 978-989-8366-99-3. p. 49-60http://hdl.handle.net/10400.14/19522This paper focuses on two practices regarded as relevant in the action plan of Rio Arade Group of Schools - pedagogical supervision and school levels intra and inter articulation. These two strands structured the plan of an external consulting process, focused on the intention of improving educational quality. It is then presented a model of supervision, contextualized in the reality of Rio Arade Group of Schools, and an implementation of specific teaching process in the 1st level of basic education - an initiative voted on the controversial and avant-garde within the Portuguese schools.porSupervisão pedagógicaarticulação curricularSucesso escolarPluridocência.Supervisão pedagógica e pluridocência planos de ação realizados no âmbito da educação e da melhoria da escolabook part