Rita, Miguel FontesBirkenfeld, Max2023-03-272023-03-272022-06-282022-05http://hdl.handle.net/10400.14/40710Non-fungible tokens (NFT) have enjoyed rapid market growth within the last year. Based on a blockchain, the new technology brings the ability to serve as a certificate of authenticity. NFTs are uniquely verifiable and can be traced back to the owner. They can embody digital and real assets and assign them a unique value. Due to their traceability, NFTs have great potential in diverse application areas. This work aims to identify the associated drivers and barriers and analyze the buying behavior in Germany for NFTs. In this context, the study examines three different groups to capture the different aspects: NFT owners, people who do not own NFTs but are interested in buying them, and people who are not interested in buying them, but have a fundamental knowledge about the unique tokens. Qualitative and quantitative data collection is chosen to analyze the drivers and barriers. The theoretical part of the thesis focuses on the worldwide NFT-market and tries to draw first conclusions for the German market. Thereby first motives and obstacles for the purchase of NFTs are shown. Further data are found through an expert interview as well as ten in-depth interviews. In addition, 98 people in Germany were asked about their preferences and dislikes in a survey. The present work identified significant differences and similarities among respondents regarding drivers and barriers to NFT purchasing behavior.As fichas não fungíveis (Eng.: Non-Fungible Token – NFT) registaram um rápido crescimento no mercado no último ano. Com base numa cadeia de bloqueio, a nova tecnologia desenvolve a capacidade de servir como certificado de autenticidade. As NFT são verificáveis de forma única e podem ser rastreadas até ao proprietário. Podem incorporar bens digitais e reais e atribuir-lhes um valor único. Devido à sua rastreabilidade, as NFTs têm um grande potencial em diversas áreas de aplicação. O objectivo deste trabalho é identificar os condutores e barreiras associados, e analisar a evolução da compra de NFT na Alemanha. Neste contexto, são examinados três grupos distintos: proprietários de NFT, indivíduos que não possuem NFT mas que têm interesse em comprá-las, e pessoas que não estão interessadas em comprá-las, com o objetivo de captar as diferentes perspectivas. Para analisar os condutores e as barreiras, foi selecionada a recolha de dados qualitativos e quantitativos. A base teórica da tese centra-se no mercado mundial de NFT, a partir do qual se tentam extrair as primeiras conclusões para o mercado alemão. Assim, são apresentados os primeiros motivos e obstáculos para a aquisição de NFT. Outros dados foram obtidos através da realização de 10 entrevistas. Adicionalmente, foram inquiridas 98 pessoas na Alemanha relativamente às suas preferências e antipatias. O presente trabalho permitiu identificar diferenças e semelhanças significativas entre os inquiridos em termos de motivações e obstáculos quanto ao comportamento de compra de NFT.engNFTEthereumBitcoinWeb 3.0TokenDecentralizationPurchase behaviorSurveyComportamento de compraDescentralizaçãoInquéritoPurchase behavior of NFTs : analysis of drivers and barriers in Germanymaster thesis203132270