Romeiro, PauloHuge, Phillip Stefan2025-01-072025-01-072024-10-222024-09http://hdl.handle.net/10400.14/47716The global use of batteries is increasing constantly. Several billion tons of batteries are produced every year. Thus, millions of tons of battery waste accrue, calling for urgent action to make that market more sustainable and properly manage the end of life of batteries. This thesis aims to examine the impact of sustainability, being either sustainable or nonsustainable (RQ1), and the impact of product quality, being either high or low (RQ2), on purchase intention. A quantitative research approach has been used in the form of an online survey, where 201 responses were collected and inside which four scenarios were presented randomly high quality and sustainable, high quality and non-sustainable, low quality and sustainable, and low quality and non-sustainable battery scenarios. Through performing linear regression analyses in SPSS, this study concludes that neither sustainability nor product quality influences purchase intention in the battery market, and the full model does not do so as well.A utilização global de pilhas está a aumentar constantemente. Todos os anos são produzidos vários milhares de milhões de toneladas de pilhas. Assim, acumulam-se milhões de toneladas de resíduos de pilhas, o que exige uma ação urgente para tornar esse mercado mais sustentável e gerir adequadamente o fim de vida das pilhas. Esta tese tem como objetivo analisar o impacto da sustentabilidade, ser sustentável ou não sustentável (RQ1), e o impacto da qualidade do produto, ser alta ou baixa (RQ2), na intenção de compra. Foi utilizada uma abordagem de investigação quantitativa sob a forma de um inquérito em linha, no qual foram recolhidas 201 respostas e no âmbito do qual foram apresentados aleatoriamente quatro cenários de alta qualidade e sustentável, alta qualidade e não sustentável, baixa qualidade e sustentável e baixa qualidade e cenários de bateria não sustentável. Através da realização de análises de regressão linear no SPSS, este estudo conclui que nem a sustentabilidade nem a qualidade do produto influenciam a intenção de compra no mercado das pilhas, e o modelo completo também não o faz.engSustainabilityProduct qualityPurchase intentionHousehold batteriesEnvironmentSustentabilidadeQualidade do produtoIntenção de compraPilhas domésticasAmbienteSustainability, product quality, and consumer behavior : examining purchase intentions for household batteriesSustentabilidade, qualidade do produto e comportamento do consumidor : examinando as intenções de compra de pilhas e baterias domésticasmaster thesis203730933