Martins, José Carlos TudelaCastro, Nuno Miguel Macias de2018-08-072018-03-152018http://hdl.handle.net/10400.14/25471The aim of this dissertation is to evaluate Continental AG and estimate a fair target price for its shares. Continental is a German automotive tier one supplier that operates globally through its Automotive and Rubber Groups. The literature review presents the various valuation methods that can be used to evaluate a firm and the advantages and disadvantages of each one. After analyzing Continental’s financials, it was decided that the most appropriated methods for its valuation were the Discounted Cash Flow using the Weighted Average Cost of Capital and the Relative Valuation by applying a Sum of the Parts method. In order to support the forecasts used for the valuation it was made an analysis about the world economy and the automotive industry which are two factors that influence Continental’s future performance. After the forecasts were made, the DCF method indicated a valuation of €241 per share, and the Relative Valuation a lower share price of €224 due to the fact that this method doesn’t capture the higher profitability of Continental’s Rubber Group in comparison with its peers and consequently undervalues the firm. For this reason the target price is only based on the DCF valuation. Lastly, it was made a comparison with an Investment Bank report about Continental, in which it is discussed the main differences in the forecasts made.O objetivo desta dissertação é avaliar a Continental AG e estimar um preço-alvo para as suas ações. A Continental é uma fornecedora automobilística alemã de primeiro nível, que opera globalmente por meio dos seus Grupos Automobilístico e Borracha. A revisão literária apresenta os vários métodos de avaliação que podem ser usados para avaliar uma empresa e as vantagens e desvantagens de cada um. Depois de analisar as finanças da Continental, foi decidido que os métodos mais apropriados para a sua avaliação eram o Fluxo de Caixa Descontado usando o Custo Médio Ponderado do Capital e a Avaliação Relativa aplicando o método da Soma das Partes. Para suportar as previsões utilizadas para a avaliação, foi feita uma análise sobre a economia mundial e a indústria automobilística, que são dois fatores que influenciam o futuro desempenho da Continental. Após a elaboração das previsões, o método do FCD indicou uma avaliação de €241 por acção, e a Avaliação Relativa um preço por ação menor, de €224 devido ao fato de que este método não captura a maior rentabilidade do Grupo de Borracha da Continental em comparação com os seus pares e consequentemente subvaloriza a empresa. Por esse motivo, o preço-alvo é baseado apenas na avaliação FCD. Por fim, foi feita uma comparação com um relatório do Banco de Investimento sobre a Continental, na qual são discutidas as principais diferenças nas previsões feitas.engEquity valuationContinentalDCFRelative valuationAvaliação do capital próprioFCDAvaliação relativaEquity valuation of Continental AGmaster thesis201888351