Fernandes, Daniel Von Der HeydeKriegl, Robert2016-12-192016-10-192016http://hdl.handle.net/10400.14/21081Nowadays, people’s traditional consumer behaviour is changing. The trend of snacking, as well as an emerging interest in healthy food alternatives, are just a few examples. However, little is known about snacking motivations and cultural differences of students in the UK in general and with respect to a stressful exam period. Hence, this dissertation aims to explore motivational snacking drivers for students, examine cultural differences and elaborate the effect of the exam period on consumption behaviour. Additionally, the study focused on investigating potential snacking groups for future research. The dissertation adopted a pragmatist stance and a mixed-method research approach. Ten semistructured in-depth interviews, with a separation between Asian and UK/European nationalities, were conducted prior to the test period. After the exams, a quantitative survey was carried out to investigate the effect of a stressful period on snacking. Results showed that UK/European students consumed more snacks and less meals, while the opposite is true of Asian participants. Hunger, stress and fun/pleasure/enjoyment were identified as the main motivational drivers. Three consumption groups were explored in the study: Snack Enthusiasts, Market Exper ts and Product Adventurers. In the exam period, both groups showed an increase in snacking with personal feelings being their main motivational driver. Both show the licencing effect by indulging more snacks after a successful exam period.Hoje em dia, o comportamento do consumidor tradicional das pessoas está a mudar. A tendência do snacking, bem como um interesse crescente em alternativas de alimentos saudáveis, são apenas alguns exemplos. No entanto, pouco se sabe sobre as motivações do snacking, as diferenças culturais dos alunos no Reino Unido em geral e em relação a um período estressante de testes. Portanto, esta tese tem como objetivo explorar os fatores motivacionais do snacking dos alunos, examinar as diferenças culturais e elaborar o efeito do período de testes no comportamento de consumo. Além disso, o estudo centrou-se na investigação de possíveis grupos do snacking. A tese tem adotado uma postura pragmática e uma abordagem de estúdio com métodos mistos. Dez entrevistas semi-estruturadas em profundidade com uma separação entre as nacionalidades asiáticas e do Reino Unido/Europa, foram realizadas antes do período de testes. Após os testes, uma pesquisa quantitativa foi realizada para investigar o efeito de um período de estress no snacking. Os resultados mostraram que os estudantes do Reino Unido/Europa consumem mais snacks e menos refeições, enquanto o oposto é verdadeiro para os participantes asiáticos. Fome, estresse e diversão/lazer/prazer foram identificados como os principais factores motivacionais. Três grupos de consumidores foram explorados no estudo: os entusiastas do snacking, especialistas do mercado e aventureiros do produto. No período de testes, ambos os grupos mostraram um aumento no snacking com sentimentos pessoais sendo o principal fator motivacional. Ambos mostram o efeito de licenciamento por desejar mais snacks depois de um período de testes bem-sucedidos.engSnackingFood cultureConsumption behaviourMotivationStressCultura alimentarComportamento do consumidorMotivaçoesSnackification : study of consumer behaviour, motivations and cultural differences among students in the UK towards the ongoing trend in the food industrymaster thesis201283689