Behr, Patrick GottfriedKrafczyk, Marius2024-07-222024-07-222019-06-242019-05-20http://hdl.handle.net/10400.14/45836The acquisition of 21st Century Fox by The Walt Disney Company was one of the largest in the past years and was subject to a fierce bidding war between Disney and Comcast. Ultimately, Disney won the bidding but the rationale was unclear. It was found that the rising strength of over-the-top content service providers like Netflix are threatening the traditional business of media companies like Disney. Cinema admissions are decreasing and people are turning their backs on Television in the favor of online streaming. Disney tries to mitigate the threat of transforming streamers by entering the direct-to-consumer market with its own service, Disney+. Shortly after the management approved the new strategy, the opportunity of Fox came across and Disney evaluated the transaction with a new perspective. It understood that it could leverage Fox’s brands to strengthen the competitiveness of Disney+, while simultaneously cross monetize the brands within its ecosystem. In addition, Disney’s market power in the traditional business enhances, due to the consolidated market share in the Film and TV segment, giving the company control over vital elements in the value chain. Furthermore, evidence was found that Disney was valuing Fox higher than the market, which provides arguments that it assumes a booming business or expects high monetization capabilities of Fox’s assets. Therefore, the transaction supports Disney’s entry into a new market and strengthens the current market position. Both complement the main goal, the growth of The Walt Disney Company.A aquisição da 21st Century Fox pela The Walt Disney Company foi uma das maiores nos últimos anos e esteve sujeita a uma feroz guerra de ofertas entre a Disney e a Comcast. Em última análise, a Disney ganhou a licitação, mas a lógica não estava clara. Descobriu-se que a crescente força dos prestadores de serviços de conteúdo over-the-top como o Netflix estão ameaçando o negócio tradicional de empresas de mídia como a Disney. As admissões no cinema estão diminuindo e as pessoas estão dando as costas para a televisão em favor do streaming online. A Disney tenta atenuar a ameaça de transformar streamers ao entrar no mercado direto ao consumidor com seu próprio serviço, o Disney +. Logo após a administração aprovar a nova estratégia, a oportunidade da Fox foi descoberta e a Disney avaliou a transação com uma nova perspectiva. Ela entendeu que poderia alavancar as marcas da Fox para fortalecer a competitividade da Disney + e, ao mesmo tempo, monetizar as marcas em seu ecossistema. Além disso, o poder de mercado da Disney no negócio tradicional aumenta, devido à participação de mercado consolidada no segmento de Cinema e TV, dando à empresa o controle sobre os elementos vitais da cadeia de valor. Além disso, foram encontradas evidências de que a Disney estava valorizando a Fox mais do que o mercado, o que fornece argumentos de que ela pressupõe um negócio em expansão ou espera alta capacidade de monetização dos ativos da Fox. Portanto, a transação suporta a entrada da Disney em um novo mercado e fortalece a atual posição no mercado. Ambos complementam o objetivo principal, o crescimento da The Walt Disney Company.engMergers & acquisitionOver-the-topDirect-to-consumerMonetizationMarket powerCompany valuationCase studyFusões e aquisiçõesOver-the-topDireto ao consumidorMonetizaçãoPoder de mercadoAvaliação da empresaEstudo de casoA media and entertainment colossus : the acquisition of 21st Century Fox by The Walt Disney Companymaster thesis202301869