Lino, Rute Sofia Barbosa XavierPinto, Tomás Maria Costa Cardoso2018-09-072018-07-16http://hdl.handle.net/10400.14/25626In a fast-growing competition market companies must find ways to survive, differentiating from the competition. Try to offer innovative products or services or, at least, offer them with a renewed value proposition. The present dissertation focus on Vodafone World a pre-paid plan of Vodafone Portugal. Vodafone World offers low-cost calls to eight countries in world, including Brazil. This dissertation discusses the diverse ways in which Brazilians in Portugal stay in contact with family and friends in Brazil. Throw various data resources, is discussed the market context (taking mainly in account the competition and the market size), the current product performance and current distribution channels. Moreover, the focus group analysis will give insights about telco and non-telco consumer habits and brand awareness about the telco players in Portugal. The main results show us that Vodafone World has a low penetration rate in a market with great potential. Furthermore, Vodafone World offer is not addressing the needs of the current and potential customers. Although the brand is recognized as being one with the better quality, there are other competitors close and targeting the market considering the clients needs. Eleven proposals are made to boost Vodafone World performance, focusing on the offer, distribution channels and communication channels.Num mercado competitivo de rápido crescimento as empresas devem procurar maneiras para sobreviver, diferenciando-se da concorrência. Tentando oferecer produtos ou serviços inovadores ou, pelo menos, oferecer uma proposta de valor renovada. A presente dissertação foca-se to tarifário pré-pago Vodafone World, um tarifário da Vodafone Portugal. O Vodafone oferece chamadas a baixo custo para oito países no mundo, incluindo o Brasil. Esta dissertação discute as diferentes maneiras dos Brasileiros em Portugal manterem contato com a família e amigos no Brasil. Através de vários de dados é discutido o contexto do mercado (tendo em conta a competição e o tamanho do mercado), o atual desempenho do produto e os atuais canais de distribuição. Para além disso, a análise dos focus group irá dar uma perceção acerca dos telco e não-telco hábitos de consumo, e da perceção das marcas de telecomunicações em Portugal. Os principais resultados indicam que o Vodafone World apresenta uma baixa taxa de penetração no mercado com elevado potencial. Além disso, a oferta do Vodafone World não endereça as necessidades dos atuais e potenciais clientes. Apesar da marca ser reconhecida como uma das com melhor qualidade, existem competidores mais perto e no mercado considerando as necessidades dos clientes. Onze propostas foram feitas para impulsionar o desempenho do Vodafone World, focadas na oferta, canais de distribuição e comunicação.engVodafonePre-paidTelecommunicationsCommunicationsOfferDistribution channelsCapture value from the Brazilian community in the telecommunications Portuguese pre-paid market : Vodafone casemaster thesis201961385