Assunção, António Borges deHenzgen, Aaron2023-09-252023-09-252023-07-042023-05http://hdl.handle.net/10400.14/42600The present dissertation analyzes a potential acquisition of Fever-Tree by Pernod Ricard. Pernod Ricard is the world's second-largest wine and spirits company, aiming to become the leading producer by organic growth and M&A activity. Fever-Tree is a producer of premium alcoholic mixer drinks with a promising revenue outlook and a strong focus on key industry trends. The study includes a detailed analysis of the businesses themselves and the respective industries as well as an in-depth valuation of the separate entities and the two entities combined. The objective is to evaluate the acquisition price of Fever-Tree and whether the acquisition is value-creating or value-destructing. The analysis indicates that an acquisition under the current market is more difficult due to an overvaluation of Fever-Tree. The combined entity has a value of €63.816 mm, including synergies of €693 mm. For Pernod Ricard’s shareholders, value is only created by an acquisition price below €1.996 mm, indicating an acquisition premium below 20%. Given the current market overvaluation, negotiations with the co-founders are recommended. If the negotiations are not successful, a tender offer is suggested, offering a 15% premium with a minimum of 51% of shares sold.A presente dissertação analisa uma potencial aquisição da Fever-Tree pela Pernod Ricard. A Pernod Ricard é a segunda maior empresa de vinhos e bebidas espirituosas do mundo, com o objectivo de se tornar o principal produtor através do crescimento orgânico e da actividade de fusões e aquisições. A Fever-Tree é um produtor de bebidas alcoólicas de mistura de qualidade superior, com uma perspectiva de receitas promissora e uma forte orientação para as principais tendências do sector. O estudo inclui uma análise pormenorizada das próprias empresas e dos respectivos sectores, bem como uma avaliação aprofundada das entidades separadas e das duas entidades combinadas. O objectivo é avaliar o preço de aquisição da Fever-Tree e determinar se a aquisição cria ou destrói valor. A análise indica que uma aquisição no mercado actual é mais difícil devido a uma sobreavaliação da Fever-Tree. A entidade combinada tem um valor de €63,816 milhões, incluindo sinergias de €693 milhões. Para os accionistas da Pernod Ricard, o valor só é criado por um preço de aquisição inferior a €1,996 milhões, o que indica um prémio de aquisição inferior a 20%. Dada a actual sobrevalorização do mercado, recomenda-se a realização de negociações com os co-fundadores. Se as negociações não forem bem sucedidas, sugere-se uma oferta pública de aquisição, oferecendo um prémio de 15% com um mínimo de 51% das acções vendidas.engAcquisitionValuationSynergiesAlcoholic beverages industryAquisiçãoAvaliaçãoSinergiasSector das bebidas alcoólicasPernod Ricard Buying Fever-Tree : an acquisition proposal evaluationmaster thesis203326296