Pinho, André de AlmeidaHannich, Theresa2020-10-212020-10-212020-05-252020http://hdl.handle.net/10400.14/31131The study investigates the impact of the OTT (over-the-top) technology for the German sports broadcasting industry. For this purpose of the study, OTT is defined as streaming technology that bypasses traditional distribution and offers content directly over the Internet anywhere at any time. All potential OTT initiatives from different stakeholders that impact the industry are examined. The incumbent technology, traditional TV, is challenged by innovative business models that provide sports content over-the-top via the Internet. Pure OTT channels such as DAZN and digital giants such as Amazon entered the sports rights market forcing old leaders to rethink their business model and to adapt to the new technology. Besides of changing consumer requirements, different market dynamics such as the digitization of sports rights, the trend towards D2C (direct-to-consumer), niche targeting and features around digital fan experiences push OTT in becoming the leading sports consumption technology. The fast-paced and vibrant market movements in the sports media industry make estimations difficult. The findings from qualitative and quantitative findings identified the consolidation of the market to a concentrated number of content aggregators operating in the premium sports right segment as most the likely scenario for the industry in 5-10 years. This trend goes along with a starting content endgame initiated by top rightsholders who implement D2C business models for secondary markets. The major change in the market will be the end of market fragmentation to a more consolidated sports rights market led by major D2C and OTT platforms.O estudo investiga o impacto da tecnologia OTT (over-the-top) para a indústria alemã de transmissão desportiva. Para este efeito do estudo, a OTT é definida como uma tecnologia de streaming que ultrapassa a distribuição tradicional e oferece conteúdos diretamente através da Internet, em qualquer lugar e a qualquer momento. A tecnologia já existente de televisão tradicional é desafiada por modelos de negócio inovadores que fornecem conteúdos desportivos através da Internet. Os canais OTT puros como o DAZN e gigantes digitais como a Amazon entraram no mercado dos direitos desportivos, obrigando os antigos líderes a repensar o seu modelo de negócio. Além da modificação das exigências dos consumidores, diferentes dinâmicas de mercado, como a digitalização dos direitos desportivos, a tendência para D2C (direct-to-consumer), a segmentação de nichos de mercado e as características em torno das experiências digitais dos adeptos, impulsionam a OTT a tornar-se a tecnologia de consumo desportivo líder. No entanto, as conclusões dos resultados qualitativos e quantitativos identificaram a consolidação do mercado para um número concentrado de agregadores de conteúdos que operam no segmento dos direitos desportivos premium como o cenário mais provável para a indústria dentro de 5-10 anos. Esta tendência vai de par com um jogo final de conteúdos iniciado pelos titulares de direitos de topo que implementam modelos de negócio D2C para os mercados secundários. A grande mudança no mercado será o fim da fragmentação do mercado para um mercado de direitos desportivos mais consolidado, liderado pelas principais plataformas D2C e OTT.engSports broadcastingSports mediaSports rightsholdersOTTStreaming platformsContent aggregationDirect-to-consumer platformsLong-tail platformsMedia desportivaDetentores de direitos desportivosPlataformas de streamingAgregação de conteúdoPlataformas diretas ao consumidorPlataformas de cauda longaDigital transformation in the german sports broadcasting industry : a qualitative study on the impact of the disruptor OTTmaster thesis202516598