Conti, RaffaeleHorstmann, Cedric Alexander John2020-11-022020-11-022020-06-302020http://hdl.handle.net/10400.14/31218The Lean Startup Methodology has gained wide recognition among entrepreneurs. A recentevolution of this methodology has underlined the importance of a scientific approach toentrepreneurship: to assess whether a business model is valid, hypotheses about the valueproposition of a startup should be explicitly formulated and tested via sound empiricalapproaches. This thesis applies such a scientific approach to the case of Ninebarc, a newventure that offers an online legacy planning service. A survey is used to assess customers’willingness to pay for the value proposition offered by the startup. Respondents were exposedto different treatments: the first treatment was about the company type (generic company vs.start-up company), and the second treatment was about a feature (automated vs. manualcredential updates). The findings prove a general willingness to pay for an online legacyplanning service. However, the Ninebarc business model is only partially validated, whichwould indicate the need for some pivoting.A metodologia Lean startup tem obtido um crescente reconhecimento entre empreendedores. Orecente desenvolvimento desta metodologia evidencia a importância de a abordar científicamenteno contexto do empreendorismo: avaliar se determinado modelo empresarial é válido, hipotetizar aproposta de valor de uma startup, formulando-a e testando-a explicitamente a partir de análisesempíricas. Esta dissertação visa aplicar esta abordagem científica à Ninebarc, uma recente empresaque oferece um serviço de planeamento de herança digital. De forma a determinar a predisposição apagar pela proposta de valor oferecida por esta startup, recorreu-se à utilização de questionários. Osparticipantes foram expostos a diferentes tratamentos: o primeiro diz respeito ao tipo de empresa(empresa genérica vs. startup), o segundo ao tipo de serviço oferecido (automático vs. manual). Osresultados demonstram que em geral os participantes estão dispostos a pagar por um serviço degestão de herança digital. No entanto, o modelo empresarial da Ninebarc não foi completamentevalidado, o que revela uma necessidade de o verificar.engLean entrepreneurshipHypothesisTestingWillingness to payOnline legacy planningNineBarcLean empreendedoresHipóteseTesteGestão de herança digitalExploring Customers’ Willingness to Pay for online legacy planning services using the Lean Entrepreneurship Method : a case study based on NineBarcmaster thesis202522229