Silva, Vera Lúcia Miguéis Oliveira eMagalhães, Simão Pinto2025-03-032025-03-032024-07-122024-04http://hdl.handle.net/10400.14/48389The emergence of the omnichannel marketplace has fundamentally transformed the way organisations interact with customers through various channels, highlighting the importance of a solid strategy supported by swiftly adjusting to market fluctuations and satisfying consumer preferences through precise, well-defined, and flexible plans and processes, providing a competitive advantage over competitors. This project was carried out as part of a curricular internship at The Feeting Room, focusing on improving process efficiency and integrating analysis tools to streamline and facilitate decision-making. An exhaustive examination of the procedures for product entry and returns was carried out to reveal complexities and identify shortcomings, therefore enabling the implementation of solutions. Two Excel templates were created to optimise the process of product creation, reduce errors and consequently, handle stock and mitigate information loss. These templates sped up creating products, guaranteeing precision and thoroughness in accordance with company protocols and standards. Additionally, three Power BI dashboards were constructed to collect sales, inventory, and profitability data for the Merchandising Department and Board to analyse and make educated decisions. Administrative department staff were assessed to determine the effects of implementing and using these problem-solving tools, promoting a critical view of their performance and usefulness.O surgimento do mercado omnicanal transformou a forma como as organizações interagem com os clientes através de vários canais, evidenciando a importância de uma estratégia sólida apoiada na rápida adaptação à procura no mercado e à satisfação das preferências dos consumidores através de planos e processos precisos, bem definidos e flexíveis. Este projeto foi realizado no âmbito de um estágio curricular na empresa The Feeting Room, tendo como foco a melhoria da eficiência dos processos e a integração de ferramentas de análise para agilizar e facilitar a tomada de decisões. Foi efetuada uma análise dos processos de entrada e saída de produtos, de forma a compreender a sua complexidade e identificar lacunas, permitindo assim a implementação de soluções. Foram desenvolvidos dois modelos Excel com o objetivo de otimizar o processo de entrada de produtos em sistema, reduzindo a margem de erros, resultando numa melhor gestão de stock e no combate à perda de informação. Além disso, foram criados três dashboards usando a ferramenta Power BI para recolher dados das vendas e volume de stock possibilitando o Departamento de Merchandising e a Direção da empresa de analisarem e tomarem decisões acertadas e eficazes. Foi feita uma avaliação aos colaboradores da empresa de forma a compreender os efeitos da implementação e utilização destas ferramentas promovendo uma visão crítica do seu desempenho e utilidade.engProcess otimizationLogisticsData visualizationPowerBIKPI'sData analysisSKU'sOtimização de processosLogísticaVisualização de dadosAnálise de dadosImproving operations through data collection and analysis : a case study at The Feeting Roommaster thesis203886631