Salvado, João CotterOliveira, Vasco Neffe da Costa2021-10-062021-10-062021-04-302021-04http://hdl.handle.net/10400.14/35412Guadalupissima is a Portuguese swimwear brand in its second year of operations. This paper aimed to provide three main insights for Guadalupissima: a better view of the Portuguese swimwear market and its consumers; insights into how Guadalupissima should invest its resources in social media marketing; and to discover what Guadalupissima’s potential customers are looking for in their swimwear. A survey was conducted to achieve these insights. The survey received 90 responses and through the use of descriptive statistics and hypotheses testing, significant conclusions were made based on the sample used. The study found that: consumer gender does not significantly affect yearly spending on swimwear; time spent on social media does not significantly affect how often consumers purchase through integrated social media marketplaces; and respondents preferred to see swimwear products displayed under a more professional lens. In-depth research into the Portuguese swimwear market was undertaken in order to provide a useful competitor analysis for Guadalupissima to consult as well as an evaluation of Guadalupissima’s accessible market in its next year of operations. Final recommendations were made for Guadalupissima to consider when formulating its business and marketing strategy within the context of the literature presented at the start of the paper.A Guadalupissima é uma marca portuguesa de biquínis a iniciar o seu segundo ano de operações. A presente tese teve como objetivo apresentar três pontos principais: aumentar o conhecimento do mercado de biquínis e fatos de banho Português; perceber em que elementos a Guadalupissima deve focar a sua estratégia de marketing em redes sociais; e descobrir que elementos procuram os potenciais consumidores da marca para os seus fatos de banho. Foi realizado um inquérito para obter estas informações. 90 respostas foram analisadas utilizando estatística descritiva e testes de hipóteses de maneira a chegar a conclusões relevantes. O estudo concluiu que: o sexo do consumidor não afeta a quantidade de dinheiro gasto em fatos de banho; o tempo gasto em redes sociais não afeta significativamente o comportamento do consumidor em relação a compras online através de mercados integrados em redes sociais; e 66% dos consumidores que responderam ao inquérito preferem ver produtos exibidos num caráter mais profissional. Foi realizado também um estudo de mercado aprofundado, com um foco nas principais empresas que virão a competir com a Guadalupissima, e também foi calculado o valor do mercado a que a Guadalupissima poderá ter acesso no seu próximo ano de operações. Recomendações finais foram feitas para a consideração da Guadalupissima nas suas estratégias de gestão e de marketing com base na literatura exposta no início da presente tese.engSwimwearSocial mediaMarket analysisDescriptive statisticsPortuguese marketStrategic groupsSocial segmentation matrixFatos de banho e biquínisRedes sociaisAnálise de mercadoEstatística descritivaMercado portuguêsGrupos estratégicosMatriz de segmentação socialDevelopment of a market study for the Portuguese swimwear brand Guadalupissimamaster thesis202728471