Rita, MiguelMartins, Pedro Maria Menezes da Silva2019-02-192019-02-192019-01-302019http://hdl.handle.net/10400.14/26910Men’s grooming market has been growing significantly, mostly because men are increasingly concerned about their appearance. This self-image consciousness made this market evolve and present today a large variety of products specifically designed for men. The old razors and blades category still represents a big slice of this market and continues being dominated by Gillette. However, new players have recently entered the shaving market with a subscription service that delivers razors and blades to consumers’ homes at a lower price. This concept has proven to be a huge success and revolutionized the US market. This study intends to explore the interest of Portuguese male consumers in this service, firstly by identifying the main advantages and disadvantages consumers may have, then their possible interest and the predictors of that interest, and finally by addressing their loyalty to the brands they use. For this purpose, past literature on this topic and related subjects were reviewed, 14 qualitative interviews were conducted, as well as an online survey with a sample of 110 participants. Findings showed that the main benefit for consumers was paying less, whereas the main drawbacks were the possibility of having the product damaged when delivered or delivered to the wrong address. The majority of respondents were interested in subscribing and their reaction to the concept and confidence about the product’s quality were key determinants. Additionally, results exhibited high levels of loyalty from shaving consumers. The final assessment is that these services have a good probability to succeed in Portugal.O mercado de cuidados masculinos tem crescido de forma significativa, muito suportado pela crescente preocupação com a aparência. Esta consciência com a própria imagem fez este mercado crescer e apresentar hoje uma enorme variedade de produtos destinados aos homens. A categoria de lâminas de barbear continua a representar grande parcela deste mercado e a ser dominada pela Gillette. Contudo, novos players entraram recentemente no mercado de barbear com um serviço de subscrição que entrega em casa dos consumidores lâminas a um preço inferior, tendo registado um grande sucesso e revolucionado o mercado americano. Esta tese pretende analisar o interesse dos consumidores portugueses neste serviço, primeiro através da identificação das principais vantagens e desvantagens que os consumidores possam ter, depois explorando o seu possível interesse em subscrever e os fatores determinantes para tal e finalmente tentando entender a lealdade dos consumidores. Com este propósito, a literatura relativa a este tópico foi revista, 14 entrevistas qualitativas e um questionário com uma amostra de 110 participantes foram realizados. Os resultados mostram que a principal vantagem é pagar menos e as desvantagens a possibilidade de o produto estar danificado aquando da entrega ou ser entregue noutra morada. A maior parte dos participantes mostrou interesse em subscrever e a sua reação ao conceito e a segurança sobre a qualidade do produto foram os fatores determinantes. Adicionalmente, os resultados mostraram que os consumidores portugueses são bastante leais às suas marcas. De um modo geral, prevê-se que estes serviços tenham uma boa probabilidade de sucesso em Portugal.engSubscriptionRazors-and-bladesMale groomingShaving subscriptionsServiceSubscriçãoLâminas de barbearCuidado masculinoProdutos de beleza masculinosBarbear por subscriçãoServiçoShaving as a subscription : analysis of Portuguese male consumers interest on buying razors and blades by subscriptionmaster thesis202170950